به گززارش خبرنگار ایرنا، محبت جمالی نیا روز چهارشنبه در آیین تجلیل از معلمان نمونه سرپل ذهاب افزود: از ابتدای وقوع زلزله غرب کرمانشاه سال 96 تاکنون در این شهرستان در مجموع 57 مدرسه و 2 مجتمع فرهنگی آموزشی احداث و یا بازسازی شده است.
وی اظهار کرد: پارسال 23 مدرسه و یک مجتمع فرهنگی جهان پهلوان تختی به همت اداره کل آموزش و پرورش و اداره نوسازی مدارس استان و مجمع خیران مورد بهره برداری قرار گرفت.
نماینده عالی دولت در سرپل ذهاب گفت: همچنین 9 مدرسه نیز با پیشرفت فیزیکی 77 درصد قبل از بازگشایی سال تحصیلی 98 به بهره برداری می رسد.
جمالی نیا افزود: امروز به برکت نظام جمهوری اسلامی و همت مسئولان شرایط تحصیل برای دانش آموزان آسان تر شده است.
وی معلمان را فرهیختگان جامعه و سرمایه های کشورعنوان کرد و گفت: معلمان با راه و روش علمی و عملی به تربیت آینده سازان و پیشرفت کشور فکر می کنند و امروز کشور را در اوج قدرت در منطقه در جایگاه برترین های علمی قرار داده اند.
امام جمعه سرپل ذهاب نیز در این مراسم ضمن گرامیداشت هفته معلم و یاد و خاطره شهید مطهری گفت: یکی از وظایف مهم و سنگین حیاتی و اساسی معلمان ما این است که در برابر فرهنگ جامعه مسئول اند.
حجت الاسلام جواد فاطمی نسب افزود: امروز اگر می خواهیم اندیشه های شهید مطهری را به اوج خود برسانیم و اندیشه های امام راحل (ره) را در جامعه رواج بدهیم نیاز است جامعه فرهنگی و معلمان ما درمعرفت افزایی در بین نسل سوم و چهارم تلاش چشمگیری داشته باشند.
در پایان از 43 تن از معلمان نمونه استانی و شهرستانی سرپل ذهاب تجلیل شد.
سرپل ذهاب در مقاطع مختلف تحصیلی 15 هزار دانش آموز دارد که در 709 کلاس درس و در قالب 193 آموزشگاه شهری و روستایی مشغول تحصیل هستند.
در زلزله 7.3 ریشتری سال 96 در مجموع 78 مدرسه در مناطق زلزله زده استان تخریب و یا دچار آسیب شد.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان سال96 در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهر سرپل ذهاب رخ داد که 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 932 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی 103 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دید.
البته در زلزله 6.4 ریشتری یکشنبه چهارم آذر 97 هم 771 نفر مصدوم و بیش از چهار هزار واحد مسکونی خسارت دیده، به این آمارها اضافه شد.
مسئولان ارشد استان گفته اند که همه واحدهای خسارت دیده روستایی و شهری را تا پایان سال 98 تکمیل می کنند.
3012/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.