به گزارش خبرنگار ایرنا از رضوانشهر، محمدمهدی مظفری در جلسه شورای هماهنگی تبلیغات با محوریت سی و نهمین سالگرد هفته دفاع مقدس، نکوداشت پیشکسوتان جهاد و مقاومت، اربعین حسینی، تاسوعا و عاشورای حسینی و ستاد استقبال از مهر اظهار داشت: دشمن در صدد به انحراف کشاندن مفهوم واقعی عاشوراست و باید مراقب باشیم.

 وی با اشاره به اهمیت پاسداشت ارزش ها و شعائر اسلامی افزود: آنچه باید به آن توجه داشته باشیم ارزش هایی است که در ایام محرم و صفر شاهد جلوه گری آن در سطح کشور هستیم و باید این شعائر را پاس بداریم.

فرماندار رضوانشهر با اشاره به اینکه بعضی از روزها در نظام مقدس جمهوری اسلامی تعریف شده و متعلق به موضوع خاصی است، تاکید کرد: همه مدیران باید در برنامه های ملی و مذهبی شهرستان مشارکت داشته باشند تا آثار فردی و اجتماعی آن کاملا مشخص و مشهود باشد.

فرماندار رضوانشهر در ادامه با اشاره به در پیش بودن هفته دفاع مقدس گفت: حفظ ارزش های دفاع مقدس وظیفه همه ماست، اگر امروز ما در رفاه، آسایش و امنیت قرار داریم حاصل خون پاک شهدای هشت سال دفاع مقدس است که از تمام هستی خود گذشتند و از تمامیت ارضی این مرز و بوم دفاع کردند و نسل های امروز و آینده ما باید از این همه شجاعت و ایثار و مقاومت آگاهی داشته باشند.

وی با تاکید بر تجلیل از پیشکسوتان جهاد و مقاومت در دوران دفاع مقدس گفت: تجلیل از پیشکسوتان این عرصه تجلیل از فرد نیست، بلکه تقدیر از کسانی است که همه ما مدیون آنان هستیم که تبیین و انتقال تجربیات آنان می تواند به عنوان الگوی بسیار غنی در ترویج فرهنگ ایثارگری ها و پایداری و پیشرفت و همچنین ارائه الگوی مقاومت در بین نسل جدید باشد.

وی خطاب به مجموعه مدیران این شهرستان تاکید کرد: مدیران در برنامه های دفاع مقدس همکاری لازم را با سپاه ناحیه داشته باشند.

رئیس شورای اداری رضوانشهر در ادامه با اشاره به فعالیت ستاد اربعین در این شهرستان گفت: آیین بزرگداشت اربعین حسینی نشان از ارتباط مردم با اهل بیت علیه السلام است و امروز این حرکت عظیم مذهبی مردمی، لرزه بر استکبار و دشمنان اسلام و ایران می اندازد و ضامن حفظ اسلام، امنیت، دین و کشور است، لذا، همه باید در این راستا مشارکت داشته باشیم.

فرماندار رضوانشهر همچنین با اشاره به تاسوعا و عاشورای حسینی گفت: عاشقان اهل بیت علیه السلام، با حضور خود در تجمع تاسوعا و عاشورای حسینی وحدت و همدلی را به همگان نشان می دهند، لذا، می طلبد دستگاه های متولی، تمهیدات لازم را برای  عزاداران حسینی در شهرستان داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به در پیش بودن آغاز سال تحصیلی جدید گفت: آموزش و پرورش به تمام اقشار جامعه تعلق دارد و تمامی مدیران ادارات در امر آموزش و پرورش سهیم هستند و باید مشارکت عمومی همه مدیران را در برنامه های آموزش و پرورش داشته باشیم و در جلسات شورای آموزش و پرورش دعوت خواهند شد.

همچنین در این جلسه امام جمعه رضوانشهر نیز با انتقاد از عدم فعالیت مساجد این شهرستان در طول سال گفت: هنوز حدود ۴۰ مسجد در این شهرستان بدلیل نبود امام جماعت در اغلب ایام سال تعطیل هستند.

حجت الاسلام لطف الله عبدالهی افزود: مهمترین دلیل برای عدم استقرار روحانیون و ائمه جماعات در مساجد این شهرستان نداشتن خانه های عالم و مکان برای اقامت روحانیون می باشد.

ایشان ضمن انتقاد شدید از در اختیار گرفتن اراضی ساحلی در این شهرستان از سوی دانشگاه های کشور گفت: بنا بود در این اراضی تحت تصرف کارهای علمی و آموزشی صورت گیرد ولی متاسفانه شاهد استفاده در امر رفاهی کارکنان دانشگاه ها هستیم.

امام جمعه رضوانشهر گفت: ما خواستار این هستیم که بخشی از این اراضی و اماکن ساحلی را برای امر اقامت ائمه جماعات و روحانیون جهت امر تبلغات دینی اختصاص دهند.

همچنین در این نشست بعضی از اعضای جلسه نیز سخنانی در رابطه با دستورات جلسه بیان کردند.

شهرستان رضوانشهر با حدود ۸۰ هزار نفر جمعیت، ۱۲۰ روستا در ۷۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است که حدود نیمی از جمعیت این مناطق را  اهل سنت شافعی مذهب تشکیل می دهند.

۷۲۹۳ /6030

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.