حجت الاسلام ستار حسن پور روز  شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه محتوای مطالب یکی‌ست اما روش ها متفاوت است، افزود: روش های  بیان کردن مطالب صحیح  بایستی قابل فهم و به روز باشد ضمن اینکه برای جلوگیری از بدعت ها باید  از ابزارهای موثر و مناسب استفاده شود.

وی ساخت فیلم،  کلیپ  و استفاده از فضای مجازی  را از روش های موثر در تبیین صحیح فرهنگ عاشورایی  عنوان و تصریح کرد: بدعت ها در فرهنگ عاشورایی  در سده اخیر بوجود امده اند ضمن اینکه برخی افراد درباره  نذورات مردمی محرم شبهه افکنی می کند در حالیکه هر چیزی جای خودش را دارد و همان افرادی که در طول سال به نیازمندان و فقرا کمک می کنند ، در ماه محرم نیز نذورات مردمی را دارند.

حجت الاسلام پورحسن با اشاره به اینکه بایستی شبهات را تبیین و برطرف کنیم، گفت: احکامی همچون  اطعام فقرا،  نذری دادن و وقف جایگاه خود را دارد؛ ضمن اینکه مقام معظم رهبری بر سبک زندگی دینی و اسلامی تاکید کرده اند.

وی با بیان اینکه در سبک زندگی غربی فقط افراد خودشان را می بینند، افزود:  اما سبک زندگی اسلامی مملو از ایثار ، از خودگذشتگی و آینده سازی است که پیاده روی اربعین با جمعیت ۲۰ میلیون نفری نمادی از آن است که چگونه افراد بدون پلیس ، نظارت و بدون هیچ کشته ای ، از یکدیگر استقبال و نیز انفاق می کنند.

۷۲۹۶/۲۰۰۷/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.