سرپرست بنیاد خیریه نیکوکاران شریف شعبه گیلان روز شنبه در گفت و گوی اختصاصی به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طرح رشت، شهر بدون گرسنه از دهم مرداد ماه سالجاری به اجرا درآمده و به صورت مستمر ادامه دارد.

رضا خرسندی با تشریح طرح رشت، شهر بدون گرسنه افزود: این طرح در راستای جمع آوری غذای سالم و دست نخورده از مجالس، مهمانی ها و رستوران ها برای رساندن به افراد بی خانمان و نیازمند رشت در حال اجراست و در اجرای آن، افراد از مکان های یاد شده با ما تماس گرفته و غذاهای دست نخورده را تحویل گرفته و با بسته بندی و در سلامت بهداشت ، شئونات و کرامت انسانی بین کارتن خواب ها ، بی خانمان ها و نیازمندان توزیع می کنیم.

وی با بیان اعلام شماره تماس ۰۹۱۱۴۸۰۴۸۶۴ برای این مهم و تماس های مردمی خاطر نشان کرد: از ابتدای اجرای این طرح تاکنون، یک هزار و ۷۰۰ پرس غذا بسته بندی و بین کارتن خواب ها، بی خانمان ها و نیازمندان توزیع شده است.

خرسندی درباره فعالیت بنیاد خیریه نیکوکاران شریف در گیلان بیان داشت: این مجموعه تحت نظارت پلیس امنیت اجتماعی با محوریت توانمندی و اشتغال زنان سرپرست خانوار در استان فعالیت دارد و زنان و کودکان بی سرپرست و بدسرپرست را تحت پوشش قرار داده است.

وی با بیان این که در زمان حاضر، ۱۰ هزار و ۱۷۳ نفر از زنان و کودکان بی سرپرست و بدسرپرست تحت پوشش این بنیاد هستند، اضافه کرد: بعد از پذیرش افراد در این بنیاد، برنامه های حمایتی شامل خدمات رفاهی، تفریحی، آموزشی، اشتغال و درمان ارائه می شود.

وی با اشاره به برگزاری برنامه های آموزشی بنیاد خیریه نیکوکاران شریف برای کودکان زیر سن مدرسه، دانش آموزان ، دانشجویان و ترک تحصیل کرده ها  اظهار داشت: در فرایند توانمندسازی و اشتغال نیز شناسایی استعداد، ایجاد انگیزه، مهارت آموزی ، کارآفرینی و در نهایت نظارت بر عملکرد و بعد توانمندسازی انجام می شود.

خرسندی در تشریح فرایند درمان در بنیاد خیریه نیکوکاران شریف بیان داشت: هر خانواده ای که تحت پوشش بنیاد خیریه نیکوکاران شریف قرار گرفت، در مرحله اول در فرآیند مراحل درمان قرار می گیرد تا از سلامت روان بهره مند شده و بتواند در برابر مشکلات و آسیب های اجتماعی، مهارت حل مسئله را داشته باشد.

۷۲۸۶/۲۰۰۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.