به گزارش ایرنا، سیدجواد رضوی روز چهارشنبه در نشست خبری در دفتر مدیرکل کمیته امداد سمنان، افزود: 16 میلیارد و 243 میلیون ریال از مجموع این کمک ها از طریق مراکز نیکوکاری و 23 میلیارد و 179 میلیون ریال از طریق کمیته امداد استان سمنان جمع‌آوری شد.
وی تصریح کرد: کمک های نقدی و غیر نقدی در قالب چهار محموله به مناطق سیلزده گلستان و لرستان ارسال شد که در مرحله بعدی به استان خوزستان نیز ارسال می شود.
به گزارش ایرنا، مردم استان سمنان می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به منظور کمک رسانی به سیل زدگان کشور به شماره‌حساب 0102318463009 نزد بانک صادرات شعبه الغدیر و یا شماره کارت مجازی 6984-9017-6919-6037 بانک صادرات واریز کنند.

** برنامه های کمیته امداد در ماه رمضان
مدیر کل کمیته امداد استان سمنان، تهیه سبد کالا برای 12 هزار و 200 خانوار، برپایی پایگاه های حامی یابی در 28 نطقه استان و 30 سفره اطعام، توزیع بیش از 30 هزار وعده غذایی گرم، اجرای طرح سبد مهربانی در فروشگاه های زنجیره ای، طرح مفتاح الجنه و برگزاری جشن آرزوها برای کودکان طرح اکرام ایتام و محسنین، از جمله برنامه های این نهاد در ماه رمضان امسال است.

** ریشه کنی فقر با طرح های اشتغالزایی
رضوی ادامه داد: کمیته امداد استان سمنان در رتبه پنجم کشور در ایجاد اشتغال برای نیازمندان و مددجویان تحت پوشش قرار دارد.
وی با بیان اینکه یک هزار و 300 فرصت شغلی در این استان سمنان توسط کمیته امداد برای مددجویان در سال 97 ایجاد شد، تصریح کرد: 294 میلیارد و 200 میلیون ریال تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان این نهاد حمایتی سال گذشته پرداخت شد.
رضوی، ایجاد اشتغال پایدار و افزایش توانمندی مددجویان را یکی از راه‌های خودکفایی خانوارهای تحت حمایت برشمرد و افزود: کمیته امداد به منظور ایجاد اشتغال پایدار برای قشر ضعیف جویای کار جامعه استعدادسنجی، آموزش، اعطای وام و حداقل نظارت سه ساله را در طرح های اشتغالزایی انجام می دهد.
به گزارش ایرنا، بیش از 31 هزار نفر معادل حدود چهار درصد از جمعیت 702 هزار نفری استان سمنان زیر پوشش کمیته امداد هستند، از این تعداد هشت هزار و 600 خانوار در قالب 12 هزار و 200 نفر ماهانه از این نهاد مستمری دریافت می کنند.

** پرداخت تسهیلات 124 میلیارد ریالی صندوق امداد ولایت
مدیر کل کمیته امداد استان سمنان اظهارداشت: مددجویان و نیازمندان تحت پوشش کمیته امداد این استان در سال 97 حدود 124 میلیارد و 500 میلیون ریال تسهیلات دریافت کردند.
وی خاطرنشان کرد: این میزان تسهیلات در قالب 2 هزار و 376 فقره تسهیلات کارگشایی به مددجویان پرداخت شد.
رضوی با اشاره به اهداف این صندوق از ابتدای تاسیس، تاکید کرد: تسهیلات بدون کارمزد در سرفصل ‌های کارگشایی، اشتغال‌زایی، مسکن و ازدواج، به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد و نیازمندان به منظور ارتقای کیفیت زندگی آن ها پرداخت می‌ شود.

** طرح ایتام و محسنین
مدیر کل کمیته امداد استان سمنان با اشاره به مشارکت حامیان و خیران در طرح های ایتام و اکرام، یادآور شد: حامیان این استان در این طرح ها سال گذشته بیش از 82 میلیارد و 600 میلیون ریال کمک کردند.
وی بیان کرد: چتر حمایتی پنج هزار و 228 خیر بر سر 960 نفر از یتیمان استان سمنان است.
رضوی با اشاره به وجود 60 کودک بدون حامی در طرح محسنین استان سمنان، خاطرنشان کرد: تلاش می شود این کودکان تا پایان ماه رمضان دارای حامی شوند.
به گفته وی، کمیته امداد استان سمنان در سال گذشته به 860 بیمار درمان ناپذیر تحت پوشش این نهاد، بیش از 12 میلیارد ریال هزینه پرداخت کرده است.

** پرداخت صدقه به روش نوین جایگزین روش های سنتی شود
رضوی خاطرنشان کرد: 49 میلیارد و 400 میلیون ریال سال 97 در استان سمنان صدقه جمع آوری شد.
وی با بیان اینکه پرداخت صدقه با روش های نوین مبتنی بر فناوری های جدید، بسیاری از هزینه های روش های سنتی برای این نهاد را کاهش می دهد، افزود: سهم مردم این دیار در پرداخت صدقه با روش های نوین سال گذشته تنها 64 میلیون ریال بود.
مدیرکل کمیته امداد استان سمنان ادامه داد: صدقه‌ های جمع ‌آوری‌ شده در سرفصل‌ های تامین جهیزیه، هزینه ‌های تحصیلی دانش آموزان و دانشجویان، مسکن، درمان و پرداخت تسهیلات به افراد تحت حمایت کمیته امداد و نیازمندان هزینه می ‌شود.
به گزارش ایرنا، مردم استان می‌توانند وجوه نقدی خود را با شماره‌ گیری سامانه آنی پرداخت*023*8877# پرداخت کنند.
پنج هزار و 300 صندوق بزرگ در معابر، یک هزار و 200 صندوق نیز در ساختمان های دستگاه های اجرایی استان مستقر است و بیش از 90 هزار خانوار استان سمنان مشترک خانگی صندوق‌های صدقه کمیته امداد هستند.
9891/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.