حجت پورفتحی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: سال گذشته از 122 مورد مرگ مغزی، تنها خانواده 22 خانواده نسبت به اهدای عضو عزیزانشان اعلام رضایت کردند.
وی اظهارداشت: انجام 6 پیوند موفقیت آمیز کبد و 5 پیوند موفقیت آمیز قلب و افزایش تعداد پیوند کلیه از موارد مرگ مغزی از دستاوردهای دانشگاه در زمینه درمان است.
پورفتحی با اشاره به توسعه فیزیکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز در طول پنج سال گذشته و بهبود روند ارائه خدمات به بیماران، افزود: تعداد تخت‌های فعال بیمارستان های آذربایجان شرقی در این مدت از پنج هزار و 64 تخت در سال 92 به 6 هزار و 204 تخت رسیده است و طبق نیازسنجی‌ها هم اکنون در تبریز به 2 هزار تخت نیز نیاز داریم.
وی با تاکید بر اینکه تلاش می کنیم بیمارستان 540 تختخوابی کودکان خیرساز را تا پایان امسال به بهره برداری برسانیم، ادامه داد: بخشی از بیمارستان کودکان کنونی، فرسوده بوده و قابل استفاده نیست و با افتتاح بیمارستان جدید، تمامی بخش‌ها به ساختمان جدید منتقل می‎شود.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز، تعداد تخت‌های ویژه در سال 92 را 523 تخت برشمرد و گفت: تعداد تخت‌های ویژه در سال 97 به 824 عدد رسیده که رشد 57 درصدی داشته است، ضمن اینکه هزینه ایجاد تخت نیز افزایش 6 برابری نسبت به سال 92 دارد.
وی با بیان اینکه با وجود یک هزار و 600 بیمار دیالزی در آذربایجان شرقی، نسبت تخت به بیمار دیالیزی در استان ما یک به چهار و بالاتر از میانگین کشوری است، اضافه کرد: تعداد تخت‌های دیالیز نیز نسبت به سال 92 رشد 74 درصدی داشته و به 349 مورد رسیده است.
پورفتحی همچنین با اشاره به افزایش 10 درصدی پذیرش بیماران در سال گذشته، گفت: سال گذشته، حدود 52 میلیارد تومان نیز به هفت استان مجاور از جمله ارومیه، کردستان، زنجان، اردبیل، خوی، خلخال و سراب ارائه خدمات کردیم.
6120/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.