بالابردن آگاهی مادران و تغییر در نگرش در زایمان طبیعی از موارد مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش ایلنا،مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران صبح امروز در جشنواره زایمان طبیعی که در سالن ارشاد شهرستان ساری برگزار گردید گفت: امروزه توجه به زایمان طبیعی و افزایش سلامت مادر و فرزند از مسائل مهم در زایمان است.

اسدی ادامه داد: توجه و تاکید بر زایمان طبیعی، زیر سوال بردن سزارین نیست بلکه در مواقعی سزارین لازم است؛ اما باید نگرش ها به سمت زایمان طبیعی سوق داده شود.

وی اظهار کرد: امروزه با توجه به توسعه برنامه تحول سلامت و نقش آفرینی در جامعه، شاهد تلاش ماماها در کنار پزشکان هستیم که این تلاش چشمگیر و قابل تقدیر است.

اسدی گفت:سلامت مادر و کودک از موارد مهمی است که باید مورد توجه باشد و  باید با سوق دادن افراد به سمت زایمان طبیعی، تغییر نگرش ایجاد کرده تا شاهد تغییر رفتار باشیم.

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران بیان کرد: وضعیت توانمندسازی سلامت خانواده بسیار مهم است و در این بخش همه ما باید نقش آفرینی کرده و در فرهنگ سازی و توسعه زایمان طبیعی تلاش شود.

وی با گرامیداشت روز ماما، باید گفت؛ این افراد نه تنها در سلامت مادر و فرزند در دوران بارداری بلکه در ارائه خدمات مبتنی بر سلامت جامعه اهتمام دارند و سلامتی خانواده با ارائه خدمات با کیفیت در دستان ماماهاست.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.