به گزارش خبرنگار ایرنا، هادی بهداد روز چهارشنبه در جلسه شورای معاونان بهزیستی استان گیلان با بیان این که قانون را اجرا می کنیم، افزود: با موسسات دارای مجوز از بهزیستی در کشور که در راستای اهداف این سازمان فعال نباشند، با فرآیند نظارتی برخورد می کنیم و در این باره با هیچ کس تعارف نداریم.

وی خاطر نشان کرد: ما با اعتماد عمومی مردم سر و کار داریم، بنابراین تمام موسساتی که بناست تمدید یا تغییر هیات مدیره داشته باشند، بایستی طبق آیین نامه ماده ۲۶ عملکرد مالی و گزارش حسابرسی گرفته و کنترل شوند.

وی با اشاره به فعالیت افزون بر ۹ هزار موسسه دارای مجوز از بهزیستی در کشور و اینکه حدود ۴۲ هزار مرکز را نیز به بخش خصوصی واگذار کرده ایم، اظهار داشت: این موسسات و مراکز به نوعی پشتیبان فعالیت های تخصصی بهزیستی در کشور بوده و در راستای اهداف ان سازمان به فعالیت مشغول هستند.

سرپرست اداره کل توسعه و نظارت بر موسسات و مراکز غیردولتی بهزیستی کشور تصریح کرد: اگر موسسات و خیرین بهزیستی در کشور نبودند، دولت بایستی پنج برابر اعتبار فعلی به این سازمان اختصاص می داد تا کارها به همین روال اداره می شد.

وی با بیان این که هیج نوع مشارکت مردمی با این میزان در کشور شاهد نیستیم، خاطر نشان کرد: مردم داری از جمله اهداف بهزیستیست و هدف همه ما اینست که زندگی بهتری برای جامعه هدف این سازمان فراهم کنیم بنابراین بایستی با کمک هم مشارکت های اجتماعی مردم را تقویت کنیم.

بهداد بیان داشت: بعد از توسعه کمی انجام گرفته، تاکید جدی بر توسعه کیفی و نظارت هاست و در این راستا بناست ۹ هزار موسسه ای که از سوی سازمان بهزیستی مجوز ارائه شد، یک بار موضوع نظارت و ارزیابی ماده ۲۶ انجام شود بنابراین بایستی هماهنگی بیشتری در حوزه نظارت داشته باشیم.

وی با تاکید بر ضرورت توجه به آموزش در مراکز خیریه دارای مجوز از بهزیستی اظهار داشت: در مواردی به دلیل عدم آموزش ها مسائل اداری در برخی از خیریه ها با مشکل روبرو می شود که در این باره با انعقاد تفاهمنامه ای با جهاد دانشگاهی محتوای درسی از امسال در موسسات خیریه شامل مباحث مالی، پشتیبانی ، تخصصی مدیریت و غیره ارایه می شود.

وی در ادامه سخنانش با بیان این که شبکه های ملی معلولان در انواع معلولیت های جسمی، حرکتی، ذهنی و غیره راه اندازی می شود، تصریح کرد: موافق نیستیم که هیچ دستگاهی نسبت به تشکیل شبکه انجمن و یا هر عنوان دیگری در راستای اهداف سازمان بهزیستی تشکیل دهد و این، مغایر با قانون است.

سرپرست اداره کل توسعه و نظارت بر موسسات و مراکز غیردولتی بهزیستی کشور ودیعه مسکن مددجویان را یک مشکل عنوان و بیان داشت: ودیعه مسکن مددجویان قبلا بوده، اکنون مذاکراتی در حال انجام است تا این ودیعه احیاء شود. 

وی در بخش دیگری از سخنانش درباره موضوع اعتبارات اشتغالزایی مددجویان بهزیستی و ضرورت توجه به این مهم اظهار داشت: استان هایی در جذب اعتبارات اشتغالزایی موفق بوده اند که توانستند با بانک ها تعامل خوبی داشته باشند.

وی با تاکید بر این مطلب که اعتبارات اشتغالزایی در استان ها از جمله در گیلان بایستی جذب شود، خاطر نشان کرد: اگر کمیته تخصصی به این نتیجه برسد که بهزیستی نمی تواند از این اعتبارات استفاده کند، نه تنها اعتبارات افزایش نمی یابد، بلکه شاهد کاهش آن خواهیم بود. 

بهداد در خاتمه سخنانش بیان داشت: در حوزه مسکن، اشتغال، موسسات غیردولتی و مشارکت های مردمی بسته های برنامه ای طراحی شده که در این باره با معاونان مشارکت های مردمی در استان ها همفکر و همسو هستیم تا این برنامه ها را با تلاش مضاعف و کوشش به نتیجه برسانیم.

بحث و بررسی و تصمیم گیری درباره برخی پرونده های مراکز تحت نظارت و بازدید از فعالیت های بهزیستی گیلان از برنامه های سفر سرپرست اداره کل توسعه و نظارت موسسات و مراکز غیردولتی بهزیستی کشور و کارشناسان این حوره در این استان است.

۷۲۸۶/۲۰۰۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.