مدیرکل بهزیستی گیلان با اشاره به برنامه‌های هفته بهزیستی گفت: 103 واحد مسکونی در هفته بهزیستی به مددجویان واگذار می شود.

به گزارش ایسنا-منطقه گیلان، حسین نحوی نژاد امروز در نشست با اصحاب رسانه  به مناسبت  هفته بهزیستی،  گفت: امسال گرامیداشت هفته بهزیستی از 22 لغایت 28 تیرماه با شعار« به زیستن در گام دوم؛ شفافیت، توانمندسازی، ارتقاء سلامت اجتماعی» در نظر گرفته شده است.

وی با تاکید بر ضرورت حفظ اعتماد مردمی اظهار کرد: اعتماد مردم به سازمان بهزیستی مهم‌ترین اصل بوده است.

نحوی نژاد، توسعه فعالیت‌های بهزیستی را با مشارکت‌های مردمی امکانپذیر خواند و تصریح کرد: سازمان بهزیستی در این  راستا گام‌های موثری برداشته است.

وی به تعداد نیروهای فعال در بهزیستی استان اشاره کرد و افزود: 850 کارمند در بهزیستی استان برای ارائه خدمات به تحت پوشش قرار‌گیرندگان خدمات‌رسانی می‌کنند.

نحوی نژاد با بیان اینکه استان گیلان 46 هزار معلول اعم از بینایی، شنوایی، معلولیت جسمی و حرکتی، ضایعات نخاعی و ذهنی و بیماران روانی مزمن دارد ادامه داد:در استان گیلان هزار و 100 معلول ضایعه نخاعی تحت پوشش بهزیستی قرار دارند.

مدیرکل بهزیستی استان با اشاره به تعداد زنان سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی گفت: ۶ هزار و 200زن سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی قرار دارند.

وی با بیان اینکه گسترش مراکز توانبخشی روزانه از اولویت های بهزیستی است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر هزار معلول در مراکز روزانه و 2 هزار و 100 معلول در مراکز شبانه روزی تحت مراقبت هستند و 750 نفر از طرح ویزیت در منزل بهره‌مند می شوند.

مدیرکل بهزیستی گیلان با اشاره به اینکه در حال حاضر 800 واحد مسکن توسط بهزیستی استان گیلان در دست ساخت داریم گفت: 103 واحد مسکونی در هفته بهزیستی به مددجویان واگذار می شود.

وی به فعالیت ۱۵مرکز اورژانس اجتماعی در گیلان اشاره و خاطرنشان کرد: در نظر داریم در شهرستان سیاهکل و منطقه آزاد انزلی مرکز اورژانس اجتماعی راه اندازی کنیم.

نحوی نژاد با بیان اینکه در سال گذشته ۲۷ هزار نفر از مراکز ترک اعتیاد سازمان استفاده کردند، گفت: ۱۶ هزار نفر در سه ماه اول سال جاری از خدمات مراکز ترک اعتیاد بهرمند شدند.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.