به گزارش خبرنگار ایرنا علاء الدین رفیع زاده شنبه شب در جشنواره شهید رجایی استان گیلان در رشت اظهار داشت: از دولت یازدهم نقشه راه نظام اداری از سال ۹۳ تا ۹۶  اجرا شده و مرحله دوم برنامه جامع نظام اداری را در سال ۹۷  شروع کرده ایم و تا پایان دولت ادامه خواهد داشت.

 وی بیان کرد: اهداف مشخصی را برای هر سازمان و دستگاه اجرایی تدوین و ابلاغ کردیم و انتظار داریم که  دستگاه‌های اجرایی استان برای تحقق  و موفقیت ۵۲ درصد برنامه که مربوط به آنهاست، اهتمام داشته باشند.

رفیع زاده شرایطی را لازمه موفقیت این برنامه ها دانست و گفت: تا زمانی که فهم مشترک و درک صحیحی از برنامه‌ها نباشد، موفقیت حاصل نمی شود.

وی با اشاره به اینکه برای تک تک برنامه ها اهداف مشخصی در نظر گرفته شده ، خاطر نشان کرد:  درصورتی که اهداف با درک صحیح تبدیل به پروژه و برنامه نشوند ، درصد شاخص های عمومی پیشرفتی نخواهد داشت.

رفیع زاده با تاکید بر ضرورت  آموزش و فرهنگ‌سازی اظهار کرد: باید با  آموزش و فرهنگ‌سازی، برنامه‌ریزی‌هایی که در این زمینه وجود دارد و توسعه را مورد نظر قرار دهیم.

وی اجرای صحیح و فهم مشترک را از ابزارهای لازم جهت پیشبرد برنامه‌ها دانست و گفت: اگر در  برخی از برنامه‌ها تعامل چند سازمان وجود داشته باشد، سرعت اجرای آنها چندین برابر و  موفقیت حاصل  می شود.

رفیع زاده همچنین با تاکید بر لزوم ارزیابی صحیح از برنامه ها تصریح کرد: امسال برای اولین بار روز قبل از جشنواره شهید رجایی، عملکرد هر سازمان را در وب‌سایت سازمان مشخص کردیم و تدوین شاخص‌های ارزیابی صحیح می‌تواند مسیر پیشرفت و توسعه و بهبود فرآیندهای اجرایی و خدمات را فراهم کند.

 وی بابیان اینکه  انتخاب شدن دستگاه های برتر در این جشنواره  به معنای ضعیف بودن دستگاه های دیگر نیست، خاطر نشان کرد: همچنین انتخاب شدن دستگاه هایی در این جشنواره  به معنای بی نقص بودن و عالی بودن آنها نیست .

وی بیان کرد: ارزیابی در سطح عالی و متوسط داریم و دستگاه‌های اجرایی ما ممکن است در سطح عالی قرار نگرفته باشند و از آنجایی که این ارزیابی‌ها بر معیارهای مشخصی صورت می‌گیرد ، ممکن است معیارها تغییر کند و انتخاب ها نیز تغییر کند .

رفیع زاده اظهار داشت:  در حال حاضر ممکن است دستگاهی از نظر عمومی مورد انتقاد باشد و فلسفه جشنواره شهید رجایی اینست که  از دستگاه های اجرایی که عملکرد خوبی دارند،  در هفته دولت تقدیر شود.

وی تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی اگر تحت عنوان معیارها و فرآیندها ساختار نمودارها و معیارهای پیش‌برنده و اهداف به درستی  عمل نکنند، موفقیتی نخواهند داشت.

 در این مراسم دستگاه های اجرایی برتر استان بر اساس شاخص ها معرفی شدند.

۷۲۹۶/۲۰۰۷/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.