به گزارش ایرنا پیمان آرامون روز دوشنبه در نخستین جلسه ستاد راهبردی توسعه بیمه اجتماعی روستایی آذربایجان غربی افزود: محرومیت زدایی و توسعه عدالت اجتماعی در جامعه از اولویت های معاونت عمرانی استانداری آذربایجان غربی است.
وی ادامه داد: باید با هدف گذاری مناسب خدمات رسانی دستگاه های اجرایی استان را به روستاها افزایش داد تا اهالی روستا کمبودی احساس نکنند.
وی بیان کرد: برای اینکه برنامه های ستاد راهبردی توسعه بیمه اجتماعی روستایی به درستی پیشرفت کند، باید کمیته فنی این ستاد با حضور متخصصان فنی دستگاه های اجرایی تشکیل و نظارت دقیقی براجرای امور انجام شود.
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان غربی نیز در این جلسه افزود: خدمات رسانی صندوق بیمه روستاییان به تمامی شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت است و این امر نقطه عطفی برای تحت پوشش قرار دادن جمعیت 31 شهر آذربایجان غربی است.
سیف الله مطلبی ادامه داد: 183 هزار نفر در این 31 شهر زیر 20 هزار نفر جمعیت زندگی می کنند و می توانند از خدمات بیمه ای صندوق اجتماعی روستایان بهره مند شوند.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان غربی نیز با اشاره به اینکه 33 درصد جمعیت روستایی این استان تحت پوشش بیمه قرار دارد، گفت: باید تا پایان سال جاری 100 درصد جمعیت روستاهای آذربایجان غربی تحت پوشش خدمات بیمه ای قرار بگیرند.
عارف خدرلو افزود: در راستای آگاهی از فعالیت های صندوق بیمه اجتماعی روستاییان آموزش های لازم برای 6 هزار نفر از اعضای شوراهای روستایی داده می شود تا مشکلی در اجرای برنامه های این صندوق ایجاد نشود.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی سه میلیون و 265 هزار و 219 نفر جمعیت دارد که یک میلیون و 129 هزار و 16 نفر از آن روستانشین هستند.
روستاییان، کشاورزان و عشایر در تعاریف سازمان تامین اجتماعی کارگر محسوب نشده و طرح‌های حمایت اجتماعی شامل آنان نمی ‌شود از همین رو تا چندی پیش این گروه ها عضو صندوق‌ های بیمه بازنشستگی و درمانی نبودند و فقط عده محدودی از کشاورزان زیرپوشش بیمه خویش ‌فرمای سازمان تامین اجتماعی قرار داشتند.
صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در سال 1384 با مصوبه هیات دولت و به منظور حمایت از روستائیان و عشایر و کشاورزان در ایران تاسیس شد تا این اقشار نیز زیرپوشش حمایت ‌های اجتماعی قرار گیرند.
9918/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.