به گزارش ایرنا، علی محمد احمدی روز دوشنبه در دیدار با برخی مدیران حوزه فرهنگی کهگیلویه وبویراحمد یادآور شد که مسیر اصلی در راستای کاهش این گونه گرایش های منفی و ضد توسعه ای، کار فرهنگی هدفمند و آگاه سازی بیشتر مردم و جامعه است.
وی بیان کرد که البته حوزه فرهنگ خود نیز دارای چالش های فراوانی است که هم پوشانی ها وموازی کاری یکی از موانع جدی در مسیر اعتلا و تاثیرگذاری این حوزه است.
احمدی تصریح کرد: همین موازی کاری ها با ساختار های متعدد خود منجر به پراکنش نامناسب و نامنظم تصمیم سازی ها و در نتیجه هدر رفت منابع و هزینه ها در حوزه فرهنگ شده است.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: جزیره ای عمل کردن، بخشی نگری و چندگانگی در تصمیم سازی ها با روح برنامه ریزی، مدیریت هوشمند وحدت و فرماندهی که جهت گیری اساسی آنها در حوزه فرهنگ باید نمایان باشد، در تضاد و ناسازگار است.
وی ارتقای فرهنگ عمومی جامعه با رویکرد ارزش های اخلاقی، دینی و اسلامی را خروجی تمامی تصمیم سازی ها و فعالیت حوزه های فرهنگی در جامعه دانست و گفت: چنانچه این شاخص محقق شد آنگاه مسئولان و متولیان امور فرهنگی باید ادعا کنند که در حوزه کاری و فعالیت خود موفق عمل کرده اند.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد ایجاد تناسب و تعادل در امور فرهنگی را یادآور شد و گفت: باید از برخی روش ها و کارهای سلبی و تحمیلی در حوزه فرهنگ ، اخلاق و معنویت که سبب دفع مخاطب و فاصله گرفتن جوانان می شود، اجتناب کرد.
وی بر ضرورت حفظ اعتدال ودوری از افراط گری در حوه فرهنگی، دینی و اخلاقی در جامعه تاکید کرد و گفت: به همان میزان که به امر ساخت حسینیه یا مسجد توجه می شود باید به حوزه تئاتر ، سینما و کتاب نیز اهمیت داده شود.
وی مسئولان و مدیران و زیرمجموعه های فرهنگی در استان را همچون سایر دستگاه های اجرایی استان موظف به تهیه و تدوین برنامه پنج ساله مطابق با برنامه ششم توسعه کرد و گفت: تخصیص اعتبار بدون برنامه و شاخص های عملیاتی به هیچ دستگاهی تعلق نخواهد گرفت.
وی یکی از شاخص های اساسی در ارزیابی مدیران و دستگاه های اجرایی در استان را میزان جذب اعتبارات در ردیف های ملی دانست و گفت: حتی تخصیص اعتبارات استانی در بودجه استانی نیز بر حسب این مهم خواهد بود.
خبرنگار: حمید جهان**انتشار :مسعود علیزاده
3016/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.