شاهرخ جعفری روز سه شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: اداره استاندارد آستارا در اجرای استاندارد کالاهای صادراتی و وارداتی بر اقلام مشمول مقررات استاندارد اجباری، نظارت و در صورت انطباق آنها با استانداردهای ملی مجوز صادرات و واردات صادر می کند.

وی بیشتر کالاهای صادراتی مشمول گواهینامه استاندارد را انواع کشمش و خرما به وزن ۶۰ تن و به ارزش اقتصادی هفت میلیارد و ۱۸ میلیون ریال اعلام کرد. 

وی یادآور شد: در مردادماه ۱۵ گواهینامه انطباق با استانداردهای ملی برای کالاهای وارداتی نظیر انواع خوراک دام به وزن ۲ هزار و ۶۲۷ تن به ارزش ۶۸ میلیارد و ۴۲۸ میلیون ریال صادر شده است. 

رئیس اداره استاندارد آستارا ادامه داد: گواهینامه های صادر شده برای کالاهای وارداتی در مردادماه، از نظر تعداد ۲۰۰ درصد، وزن ۶۴۸ درصد و ارزش ۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

جعفری تعداد اظهارنامه های ارائه شده برای تعیین ماهیت کالاهای صادراتی را در ماه قبل، ۷۴ فقره برای پنج هزار و ۱۰۰ تن کالا و تعداد اظهارنامه های تعیین ماهیت کالاهای وارداتی را ۱۸ فقره برای ۲ هزار و ۶۸ تن کالا اعلام کرد. 

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان، از مبادی مهم صادرات و واردات کشور است. 

۷۱۰۵ ۷۱۲۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.