جابر اخلاقی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تیم گیلان در پنجمین دوره مرحله کشوری جشنواره نوجوان خوارزمی، یک عنوان نایب قهرمانی و یک رتبه سوم را نیز به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه ۱۱ دانش آموز از گیلان در مرحله کشوری رقابت های جشنواره نوجوان خوارزمی شرکت داشتند، اظهار کرد: تمامی دانش آموزان شرکت کننده از استان در محورهای شش گانه صاحب عنوان شدند.

وی اظهار داشت: در محور پژوهش آرش خوش رنگ گل آور و امیر همتی، در ادبیات فارسی نرگس علیزاده، در دست سازه یاسان حاجی قلی زاده و سید علیرضا سلیمانی و در محور زبان انگلیسی ستاره حسین نیا و ترانه هادیانی مقام اول را از آن خود کردند و در محور فعالیت های آزمایشگاهی نیلوفر توانایی و فاطمه رجب زاده رتبه دوم و در بازارچه کسب و کار نیز آیلین اثنی عشری و وانیا نصرتی عنوان های سوم کشوری را به دست آوردند.  

اخلاقی ارتقای دانش، مهارت و نگرش دانش ­آموزان در زمینه پژوهش و شیوه کشف و حل خلاقانه مسائل، فرصت آفرینی برای رشد و شکوفایی استعدادها و خلاقیت های دانش آموزان، کیفیت بخشی به فرآیند یاددهی، یادگیری مبتنی بر تدریس پژوهش محور ، موقعیت محور و ... مطابق با برنامه درسی ملی،  کاربردی کردن دانش و ارتباط دادن آن با نیازهای جامعه و موقعیت های زندگی و توجه ویژه به دستاوردهای علمی و عملی دانش آموزان برای ورود به میدان رقابت های علمی را از اهداف برگزاری جشنواره نوجوان خوارزمی ذکرکرد.

سرپرست معاونت فرهنگی پرورشی آموزش و پرورش گیلان نیز به خبرنگار ایرنا بیان داشت:  دختران گیلانی راه یافته به مرحله کشوری سی و هفتمین دوره مسابقه های فرهنگی و هنری یک رتبه اول، دو مقام دوم و سه عنوان سومی را به خود اختصاص دادند.

جمل غریب اظهار داشت: در این جشنواره سیده فاطمه عزیزی در رشته داستان کوتاه از صومعه سرا رتبه اول مسابقه های فرهنگی و هنری کشور را به دست آورد، سارینا کرم پور در رشته داستان کوتاه از صومعه سرا و  سارا شهابی رشته نقاشی دیجیتال از رودسر مقام دوم را کسب کردند.

وی خاطر نشان کرد: نوریه گیتی بین در رشته شعر و شیدا علیزاده در رشته تکنوازی پیانو هر دو از ناحیه یک رشت و کوثر حیدری در سرایش شعر از لنگرود رتبه های سوم را به دست آوردند و از محدثه اسکندری در رشته وبلاگ از رودسر به عنوان رتبه برگزیده قدردانی شد.

در سال تحصیلی گذشته، افزون بر ۳۹۳ هزار دانش آموز در استان گیلان تحصیل کردند.

۷۲۸۶/۲۰۰۷/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.