به گزارش خبرنگار ایرنا؛ نظام عباسی روز پنجشنبه در شبکه بهداشت و درمان آستارا اظهار کرد: در این طرح یک تیم دو نفره اطلاعات الگوهای غذایی را به صورت تصادفی  از ۱۲ خانوار روستایی و شهری جمع آوری کردند.

وی اظهار کرد: اطلاعات پس از بررسی نهایی، زمینه سیاستگذاری کلان تغذیه کشور خواهد بود و راهبردهای تولید، توزیع و صادرات مواد غذایی و تعیین تکلیف وضعیت سلامت تغذیه به تفکیک استان ها و شهرستان ها به دست خواهد آمد.

وی بیان کرد: شناسایی گروه ها و جمعیت های در معرض ناامنی غذایی، عوامل خطر تغذیه مرتبط با بیماری های غیرواگیر، روند تغییرات الگوی مصرف مواد غذایی، پایش و اصلاح سیاست ها، مداخلات و برنامه های حوزه غذا، عرضه و مصرف آن از هدف های این طرح است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان آستارا ادامه داد: ارزیابی وزن، قد و رفتارهای روزانه اعضای خانواده ها، رفتارهای غذایی و فعالیت های مسئول پخت غذا در خانواده از مراحل این طرح بود و مرحله نخست این طرح از دهم دی تا بهمن ۱۳۹۷ اجرا شده بود.

 وی ادامه داد: کاهش مصرف چربی، شکر و نمک در برنامه غذایی به منظور جلوگیری از بروز برخی بیماری ها از محورهای کاری شبکه بهداشت و درمان آستاراست. 

شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت و ۶۲ روستا در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده است.

۷۱۰۵ / ۷۱۲۴/۲۰۰۷/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.