عباس اهرابی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، تعداد خانوارهای سالمند تحت حمایت کمیته امداد گیلان را ۸۳ هزار و ۵۶ خانوار عنوان و اضافه کرد: این خانوارها حدود ۷۱ درصد از جامعه مددجویی را شامل می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه سالمندان نسبت به مددجویان عادی نیاز به مراقبت و خدمات بیشتری دارند ، افزود: قـانون حمایـت از سالمندان نیازمند روستانشین با هدف تکریم جامعه سالمندی به همت رئیس‌جمهوری وقت شهید محمدعلی رجایی تهیه و پس از تصویب در مجلس شورای اسلامی از سـال ۱۳۶۴ اجرایی شد.

وی تصریح کرد: بهبود شرایط زندگی و افزایش طول عمر و امید به زندگی یکی از اهداف مهم این نهاد در ارائه خدمت به مددجویان به‌ویژه سالمندان است.

مدیرکل کمیته امداد گیلان  تهیه سبد کالا برای سالمندان را از برنامه‌های حمایتی این نهاد برشمرد و گفت: هر سالمند به طور متوسط ۳۰۰ هزار تومان سبد کالا شامل مواد غذایی دریافت می‌کند.

اهرابی با اشاره  به پرداخت کمک‌هزینه نگهداری سالمندان در منزل،  هدف از این اقدام را  حفظ کرامت آن‌ها و جلوگیری از بیماری‌هایی همچون افسردگی عنوان و بیان کرد:  سالمندان در کنار فرزندان خود از شرایط روحی بهتری برخوردارند و علاوه بر آن زندگی خانوادگی موجب افزایش طول عمر و ارتقاء سلامت روح آن‌ها می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان گیلان تعداد سالمندان زمین‌گیر تحت حمایت این نهاد را ۸۰۹ نفر ذکر و تصریح کرد:  این سالمندان زمین‌گیر از خدمات تهیه پوشینه، لوازم و تجهیزات توان‌بخشی شامل تخت، ویلچر، عصا، تشک مواج، سمعک و پانسمان‌های نوین بهره‌مند هستند.

اهرابی با بیان اینکه از مجموع سالمندان زمین‌گیر به ۵۸۴ نفر از منابع درمانی مبلغ ۳۸ میلیون تومان کمک‌هزینه نگهداری در منزل پرداخت می‌شود، گفت: مابقی سالمندان هم از منابع ویژه سالمندان مربوط به حوزه حمایت خانواده کمک‌هزینه نگهداری در منزل دریافت می‌کنند.

اهرابی یادآور شد: سالمندان زمین‌گیر از خدمات پوشینه موردنیاز به میزان ماهیانه ۲۰۰ هزار تومان بهره‌مند هستند که به‌حساب آن‌ها واریز می‌شود.

۷۲۹۶ / ۲۰۰۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.