رئیس سابق سازمان حج و زیارت مظلومیت شهدای منا را به مثابه مظلمیت شهدای کربلا دانست و گفت: شهدای منا شهدای انقلاب اسلامی هستند، زیرا در تقابل با تفکر سخیف و منحط وهابیت به شهادت رسیدند.

به گزارش ایسنا – منطقه گیلان،‌ سعید اوحدی در مراسم نکوداشت یاد و خاطره شهدای گیلانی فاجعه منا که در مسجد جامع لنگرود برگزار شد، با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم جلوگیری از فراموش شدن فاجعه منا، اظهار کرد: شهدای منا شهدای انقلاب اسلامی هستند، زیرا در تقابل با تفکر سخیف و منحط وهابیت به شهادت رسیدند.

وی مظلومیت شهدای منا را به مثابه مظلومیت شهدای کربلا دانست و افزود: زمانی که فاجعه منا رخ داد هنوز ابعاد وسیع آن برای ما مشخص نبود.

رئیس وقت سازمان حج و زیارت در فاجعه منا با اشاره به نقش عربستان در زمان فاجعه، تصریح کرد: دولت عربستان نه تنها آمادگی جلوگیری از رخ دادن فاجعه منا را نداشت، بلکه با بی‌تدبیری مانع از ورود جمهوری اسلامی ایران به قضیه شده بود.

اوحدی با بیان اینکه دولت عربستان هنوز با تشکیل کمیته حقیقت‌یاب فاجعه منا موافقت نکرده است، گفت:‌ مقام معظم رهبری خواستار تشکیل کمیته حقیقت‌یاب با حضور نمایندگان کشورهای اسلامی شدند. این در حالی است که فقط ایران گروه تفحص شهدای منا را راه انداخت.

وی بیانات رهبر انقلاب چند روز بعد از فاجعه منا را بسیار راهگشای گروه تفحص شهدا دانست و عنوان کرد:‌ پیام تاریخی مقام معظم رهبری و مواضع قاطع ایشان عربستان را وادار به عقب‌نشینی در مقابل گروه تفحص ایران کرد در غیر این صورت وضعیت پیکرهای شهدا هنوز مشخص نبود. عربستان به هیچ کشوری اجازه نداد که شهدای خودشان را تفحص کنند.

رئیس سابق سازمان حج و زیارت انسان را اشرف مخلوقات و دارای کرامت و عزت نفس دانست و یادآور شد:‌ شهدا بالاترین حیات دنیوی و اخروی را دارند و عزت و اقتدار امروز جمهوری اسلامی ایران به واسطه خون‌های مطهر شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم و مناست.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.