به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی سپاه استان،
سردار علی محمد اکبری با اشاره به اهمیت فتح خرمشهر در عملیات بیت المقدس، گفت: نقش اصحاب رسانه و مطبوعات در انتقال فرهنگ دفاع مقدس و برجسته سازی زوایای مختلف عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر بسیار اهمیت دارد.
وی، با تبریک سالروز آزادسازی خرمشهر و روز ملی مقاومت، ایثار و پیروزی افزود: شعار محوری برنامه های امسال گرامیداشت سالروز فتح خرمشهر، ' ما پیروز هستیم ' است.
اکبری، با اشاره به چرایی نامگذاری سوم خرداد بعنوان روز ملی مقاومت، ایثار و پیروزی، ادامه داد: دفاع مقدس الگویی برای تمام دنیاست و فتح خرمشهر، سرنوشت جنگ تحمیلی را تغییر داد.
به گفته وی، مردم قهرمان خرمشهر در مقابل ارتش بعث عراق مقاومت جانانه 34 تا 35 روزه ای داشتند و این مقاومت باعث شد، نیروهای دشمن در دروازه های خرمشهر بمانند و نقشه و وعده فتح سه روزه خوزستان و یک هفته ای تهران که از سوی صدام اعلام شده بود، نقش بر آب شود.
سردار اکبری، خاطرنشان کرد: حامیان استکباری صدام بعد از فتح خرمشهر به دنبال آتش بس بودند و این آتش بس تنها بهانه ای برای تجدید قوا و تجدید سازمان ارتش بعث عراق بود و همچنین بخش های زیادی از نقاط مرزی ما نیز در تصرف دشمن بود و هنوز رژیم بعث بعنوان متجاوز اعلام نشده بود تا جمهوری اسلامی ایران بتواند خسارت های ناشی از جنگ را مطالبه کند.
این مقام ارشد نظامی استان، با اشاره به طراحی های پیچیده نظامی و استفاده ارتش بعثی از انواع سلاح و تجهیزات و نفرات بسیار زیاد برای حفظ خرمشهر بعد از اشغال، تصریح کرد: صدام گفته بود اگر ایرانی ها بتوانند خرمشهر را پس بگیرند، کلید بصره را به آنها خواهم داد، که سرانجام عملیات بیت المقدس از اوایل اردیبهشت 61شروع شد و در سوم خرداد بعد از 24-25روز عملیات های پیوسته و متعدد، که 40 هزار نیروی عراقی در خرمشهر به محاصره درآمده بودند، حماسه بزرگ فتح خرمشهر رقم خورد.
اکبری، اسارت بیش از 10 هزار نیروی عراقی در شهر خرمشهر و افزون بر 20 هزار نفر طی عملیات بیت المقدس را یادآوری کرد و افزود: ایثار و ازخودگذشتگی رزمندگان و شهدای ما باعث شد مقاومت ارتش بعث عراق شکسته شود.
وی، ایستادگی و مقاومت ملت بزرگ ایران در هشت سال دفاع مقدس را الگویی برای مقاومت در انواع جنگ های تحمیلی از سوی استکبار دانست و گفت: امروز نیز مردم ما با الگوگیری از دوران دفاع مقدس، برابر جنگ تحمیلی اقتصادی، فرهنگی، فضای مجازی، ایستاده اند.
فرمانده سپاه استان ، با اشاره به اهمیت فتح خرمشهر در عملیات بیت المقدس، گفت: مسوولیت ما در برابر ایثارگران و شهدا چندین برابر است، هرچند دشمنان ما از هر ترفندی استفاده کرده اند، اما با مقاومتی که ملت ما در 41 سال گذشته از خود نشان داده، بر اساس پیش بینی های مقام معظم رهبری در فتنه ها، جنگ های
مختلف بخصوص روانی، رسانه ای و اقتصادی و فرهنگی نیز پیروز خواهیم شد.
وی افزود: به مناسبت گرامیداشت سی وهفتمین سالروز آزادسازی خرمشهر، 470 برنامه در قالب 58 محور پیش بینی شده که در رده های بسیج و سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام استان چهارمحال و بختیاری برگزار می شود.
فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام ادامه داد: محفل انس و مودت نیروهای مسلح(سپاه و نیروی انتظامی) در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) روز پنج شنبه دوم خرداد برگزار می شود و به میمنت ماه مبارک رمضان به جای صبحگاه های مشترک امسال اجتماعات نیروهای مسلح همزمان با سوم خرداد در میعادگاه های نماز جمعه سراسر استان برگزار خواهد شد.
اکبری، سرکشی از خانواده های معظم شهداء، تجلیل از رزمندگان و ایثارگران عملیات بیت المقدس، غبارروبی و عطر افشانی قبور مطهر شهدا، را از دیگر برنامه های گرامیداشت سالروز آزاد سازی خرمشهر در استان برشمرد.
وی، همچنین به نقش مردم استان چهارمحال و بختیاری در عملیات بیت المقدس اشاره کرد و گفت: رزمندگان این استان در قالب تیپ و لشگرهای مختلف ازجمله؛ 14 امام حسین علیه السلام، 8 نجف اشرف، 25 کربلا، که همگی آنها از یگان های مؤثر در فتح خرمشهر بودند، حضور داشتند.
فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام افزود: 80 شهید عملیات بیت المقدس از استان چهارمحال و بختیاری است که نشان دهنده نقش بسیار زیاد رزمندگان ما در این عملیات است، که جزء فاتحی خرمشهر بودند.
سردار اکبری در پاسخ به سؤال خبرنگاران پیرامون وظیفه آحاد مردم در مقابله با جنگ نرم نیز، اظهار کرد: بنابر فرمایشات رهبر معظم انقلاب که فرمودند، خرمشهرها در پیش است، باید بدانیم که فتح خرمشهر کار بسیار سنگینی بود و طبق فرموده حضرت امام خمینی(ره) نیز که بیان داشتند 'خرمشهر را خدا آزاد کرد' و این فرمایشات ما را به این سمت و سوی سوق می د هد که جبهه های سخت تر از خرمشهر در پیش داریم؛ اما همه اینها همچون خرمشهر، قابل فتح هستند.
وی، افزود: در تابلوی ورودی خرمشهر تعداد جمعیت را 36میلیون نفر نوشته بودند، زیرا همه ملت برای آزادسازی آن نقش ایفا کرد و امروز نیز تمام 80میلیون نفر جمعیت کشور باید در صحنه حضور داشته باشند تا بر توطئه های دشمن پیروز شویم.
سردار اکبری، لازمه مقاومت را زنده ماندن دانست و ادامه داد: در ابعاد مختلف اقتصادی، کشاورزی، کارآفرینی و در برابر محاصره و تحریم و تهدید دشمن باید با الگوگیری از نیروهای مسلح که قدرت
بازدارندگی را ارتقا بخشیده اند، هم تهدید و هم توان خود را باور کنیم.
فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام به فرمایشات رهبر معظم انقلاب پیرامون آرایش جنگی برابر دشمن، اشاره کرد و گفت: ما هم باید آرایش جنگی برابر دشمن بگیریم تا بتوانیم تهدیدات را خنثی کنیم.
به گزارش ایرنا، سوم خردادماه سالروز آزادی خرمشهر در ابتدای 8 سال دفاع مقدس است.
2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.