فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پیکرهای مطهر این شهدای تازه تفحص شده روز پنجشنبه ۱۰ مرداد وارد کشور می‌شوند و مراسم استقبال از آنان در ساعت ۹ صبح همین روز در منطقه مرزی سومار برگزار می‌شود.

به گفته سردار سیدمحمد باقرزاده «این شهدا مربوط به عملیات های مسلم ابن عقیل در محور سومار – مَندَلی، عملیات والفجر ۳ در منطقه مهران – زُرباطیه، عملیات عاشورا در محور میمک و نیز عملیات‌ها و تک‌های دشمن در مناطق شورشیرین و زُرباطیه است.»

آنچنان که او بیان کرد: پیکر این شهدا در محورهای زرباطیه و مندلی در کشور عراق تفحص شده‌اند.

شهر مَندَلی در استان دیاله و منطقه زُرباطیه در استان واسط عراق در همسایگی استان‌های کرمانشاه و ایلام واقع شده ‌اند.

عطر شهدا در هفته‌های اخیر همواره در استان کرمانشاه جاری بوده است؛ ابتدا در روز ۳۰ تیر پیکر مطهر شهید ابوالفضل سرابیان، شانزدهمین شهید مدافع حرم کرمانشاه تشییع شد. او ۲۸ تیر در منطقه العماره عراق شهید شده بود.

مردم کرمانشاه دوم مرداد هم پیکر مطهر «سیدمحسن نقیبی» از پرسنل تکاور سپاه پاسداران را در مراسمی باشکوه تشییع کردند؛ پاسداری که در شهرستان سراوان از توابع سیستان و بلوچستان در درگیری با گروهک های تروریستی به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

در روز پنجشنبه و همزمان با ورود شهدای تازه تفحص شده هم پیکر مطهر امیر سرلشگر شهید «حسین ادبیان» تشییع می‌شود؛ شهیدی که پس از ۳۸ سال در منطقه عملیاتی ارتفاعات بازی دراز در سرپل ذهاب تفحص و با استفاده از آزمایشات DNE شناسایی شد.

استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه تاکنون بیش از ۹ هزار و ۸۰۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

۷۴۴۴/۸۰۶۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.