فرمانده هنگ مرزی آستارا از توقیف سه فروند قایق موتوری متخلف متعلق به شرکت های تعاونی قایقرانی در آب های دریای خزر در حوزه این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایسنا – منطقه گیلان، سرهنگ نوذر مرادی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بیش از یکصد قایق موتوری متعلق به شرکت های تعاونی قایقرانی در سواحل شهرستان فعال هستند که مجوزهای لازم را از مرزبانی اخذ کرده اند.

وی با بیان اینکه این قایق ها در حوزه گردشگری دریایی فعالیت می کنند، ادامه داد: طی چند روز گذشته، سه فروند از این شناورها که در زمان کولاک بودن دریا اقدام به سوار کردن مسافر و تردد کرده بودند، توقیف شدند.

مرادی با تأکید بر اینکه رعایت کلیه نکات ایمنی و قوانین مرتبط با دریا بر همه شناورها تأکید شده است، افزود: عدم تردد در نوار مرزی، عدم تردد در ساعات مواج بودن دریا، مجهز شدن به کپسول آتش نشانی و پوشیدن جلیقه نجات سرنشینان از الزاماتی است که باید رعایت شود.

وی با بیان اینکه مسیرهای تردد شناورهای گردشگری در دریا با بویه علامت گذاری شده است، خاطرنشان کرد: نرخ گذاری مسیرهای توسط شرکت های تعاونی انجام می شود و نظارت هم بر عهده سایر سازمان ها و نهادها است.

فرمانده هنگ مرزی آستارا در بخش دیگر سخنان خود از اجرای طرح تابستانی هنگ مرزی سخن گفت و تصریح کرد: این طرح در 18.5 کیلومتر ساحل دریای خزر و 38.5 کیلومتر نوار مرزی تا حیران، ونه بین و تونل آستارا در غرب گیلان و نمین در استان اردبیل در حوزه شهرستان اجرا می شود.

وی با بیان اینکه در طرح دریایی از چند فروند جت اسکی و شناورهای سبک و سنگین بهره مند هستیم، گفت: نیروهای گشت هنگ مرزی موفق شدند در تابستان سالجاری 4 نفر را که اقدام به شنا در مناطق خطر آفرین کرده بودند، از مرگ حتمی نجات دهند و پس از احیا به آغوش خانواده ها بازگردانند.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.