به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ فرهاد سبحانی اظهار داشت: براساس برنامه‌ریزی‌ها و با توجه به اینکه مقاوم‌سازی واحدهای روستایی از اولویت‌های بنیاد مسکن بوده امسال سقف تسهیلات در این حوزه تا 18 میلیون تومان و در روستاهای مرزی و نیز روستاهای که مبحث 19 را رعایت کنند تا 20 میلیون تومان افزایش یافته است.

وی مقاوم‌سازی واحدهای روستایی را راهکاری اساسی برای ایمن‌سازی این واحدها و کاهش خسارات و تلفات در برابر حوادث دانست و تصریح کرد: امسال با توجه به این امر تلاش می‌کنیم تا با تشویق و ترغیب روستاییان، واحدهایی را که نیاز به مقاوم‌سازی دارند اقدامات لازم در این حوزه را برای آنها انجام داده و تمامی سهمیه استان را در این بخش تخصیص دهیم.

سبحانی با اشاره به زیرسازی و آسفالت بیش از 100 کیلومتر از راه‌های روستایی استان بیان کرد: اجرای طرح هادی در روستاها از دیگر برنامه‌های مهم برای توسعه و عمران مناطق روستایی بوده که در این حوزه طرح هادی تمامی روستاهای بالای 20 خانوار در سطح استان تهیه شده است.

وی از اجرای طرح هادی برای 370 روستای استان خبر داد و گفت: تاکنون این طرح در 38 درصد روستاهای استان اجرا شده و بیش از 10 سال از تهیه طرح هادی 400 روستای استان اردبیل می‌گذرد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل با بیان اینکه در حال حاضر بازنگری طرح‌هایی که تاکنون اجرا شده‌اند از اولویت‌ها به شمار می‌رود، افزود:‌ طرح هادی 132 روستای استان تاکنون بازنگری شده و 200 طرح نیز نیاز به بازنگری دارند که در این زمینه اقدامات لازم را انجام می‌دهیم تا کاستی‌ها و نارسایی‌ها برطرف شود.

وی از تصویب 6 روستای هدف گردشگری در سال گذشته خبر داد و گفت:‌ روستاهای استان ظرفیت‌های بسیار بالایی در حوزه گردشگری دارند که در صورت توجه مسئولان و تخصیص اعتبارات مورد نیاز برای اجرای طرح‌های گردشگری در روستاهای تعیین‌شده می‌توانیم شاهد توسعه اشتغال و درآمدزایی در این مناطق نیز باشیم.

سبحانی در مورد احداث سرپناه برای خانوارهای دارای چندمعلول در اردبیل اظهار کرد: تاکنون با مساعدت نهادهای حمایتی کمیته امداد، بهزیستی، بنیاد برکت و انجمن خیرین مسکن‌ساز استان برای 400 نفر از خانوارهای محروم، فاقد سرپناه و نیز خانوارهای دارای چندمعلول واحد مسکونی تهیه و تامین شده که تلاش می‌کنیم این اقدامات را با اطلاع‌رسانی به مردم و جذب حمایت‌های آنها توسعه و گسترش دهیم.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 664099
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.