مریم بخشی روزیکشنبه دردیدار با مسئولان هیات های ورزشی شهرستان لاهیجان افزود :برای تکمیل طرح سالن ورزشی تختی لاهیجان که بیش از10سال نیمه کاره بودامسال از محل اعتبارات ریاست جمهوری پنج میلیاردتومان اعتبار اختصاص داده شده است که این طرح تا پایان سال جاری به اتمام می رسد و چمن مصنوعی زمین فوتبال لاهیجان درسال گذشته 83میلیون تومان هزینه در برداشت و امسال نیز 200میلیون تومان از محل اعتبارات ملی برای آن پیش بینی شده است .

وی خاطرنشان کرد:برای ساخت سالن ورزشی مهر لاهیجان از محل ارزش افزوده استانی 200میلیون تومان درسال 97هزینه شده است که برای تکمیل و اتمام آن 200میلیون تومان دیگر  پیش بینی شده است و این مکان بزودی به بهره برداری می رسد.

وی اظهارداشت: اگر خانه های روستایی نیز به اداره کل ورزش و جوانان استان معرفی شوند این اداره کل آمادگی دارد که در تجهیز آن به دهیاران وبخشداران کمک کند .

مدیرکل وزش و جوانان استان گیلان تصریح کرد:زیرساخت های ورزش در گیلان و شهرستان لاهیجان مشکل دارند و برای رساندن  گیلان به جایگاه واقعی ،رفع مشکلات زیرساخت ورزشی آن ضروری است هرچند  انتظار حل  همه مشکلات   امکانپذیر نیست.

بخشی گفت::با توجه به وضعیت فعلی در گیلان هیچ پروژه جدیدی شروع نخواهدشد و تلاش می شود از امکانات موجود  بهترین استفاده بعمل آید وطرح های نیمه تمام تکمیل شوند.

وی پیشنهادکرد:برای حل مشکلات  ورزشی شهرستان ها ، شورای ورزشی با مشارکت فرمانداری ها، شهرداری ها واداره ورزش و جوانان در هر شهرستان تشکیل شود تا بتوانند در جهت پیشبرد اهداف ورزشی شهرستان ها همراستا گام بردارند.

در دیدار روز یکشنبه مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان و کارشناسان این اداره کل با مسئولان هیات های ورزشی و دهیاران شهرستان لاهیجان ،برخی از اعضای این هیات ها مشکلات و مسایل حوزه فعالیت خود را مطرح کردند.

محسن شعربافان رییس هیات فوتبال شهرستان لاهیجان گفت: لاهیجان پنج مدرسه فوتبال و 10باشگاه ورزشی فعال دارد که نیمی از آنها در لیک کشوری و نیمی نیز درباشگاه های گیلان فعالیت می کنند .

محمدمرادی یکی از قهرمان های لاهیجان اظهارداشت: لاهیجان از نظر امکانات ورزشی محروم واقع شده است و تیم قایقرانی این شهر در کشور اول شده است ولی از داشتن اسپانسر رنج می برد و حمایت کافی از آن بعمل نمی آید.

رییس کانون ورزشی پیشکسوتان لاهیجان نیز خواستار خارج کردن زمین فوتبال لاهیجان از مزایده شد و گفت:لاهیجان تنها یک زمین فوتبال دارد و مجری آن نیز پیشکسوتان هستند که باید در اختیار مجری آن قرار گیرد.

رییس هیات ژیمناستیک لاهیجان هم اظهارداشت:باید درفکر ورزش همگانی باشیم و اگر ورزش همگانی ساماندهی شود بقیه ورزش ها درست خواهدشد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون در ورزش همگانی راه ما اشتباه بوده است افزود: در ورزش باید به مقوله پژوهش و فناوری توجه شود و هیات های ورزشی و اداره ورزش و جوانان باید برنامه ریزی مدون اشته باشند تا برنامه های ورزشی با همکاری همه پیشرفت کنند .

روز شنبه مریم بخشی مدیرکل ورزش و جوانان استان استان گیلان به همراه کارشناسان این اداره کل در لاهیجان با فرماندار وبخشداران مشکلات ورزش این شهرستان را بررسی کرد و درنشستی دیگربا رییسان هیات های ورزشی و دهیاران شهرستان لاهیجان در زمینه مسایل ورزشی با آنان به تبادل نظر پرداخت. 6029

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.