امام جمعه بندر مرزی آستارا گفت: دولت و مجلس باید از ظرفیت جوانان بهره مند شوند.

به گزارش ایسنا – منطقه گیلان، حجت الاسلام و المسلمین کاظم حافظ نیا در همایش بزرگ همگام با گام دوم انقلاب در چهلمین سالگرد اقامه نماز جمعه که در مصلای بزرگ بندر مرزی آستارا برگزار شد، اظهار کرد: اهمیت و فضیلت نماز جمعه بر کسی پوشیده نیست.

وی با بیان اینکه حضور در نماز جمعه در زمان غیبت، یک واجب تخییری است، ادامه داد: بین نماز جمعه جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی تفاوت بسیاری است.

وی ضمن تأکید بر اینکه نماز جمعه عربستان سفارشی است، افزود: خطیب جمعه های ایران در بیان موارد آزاد هستند.

حجت الاسلام و المسلمین حافظ نیا با اشاره به اینکه در زمان طاغوت هم در کشور به شکل پراکنده نماز جمعه برگزار می شد، خاطر نشان کرد: ولی نماز جمعه آن دوران اقتدار خود را نداشت.

وی در بخش دیگر سخنان خود از گام هایی که باید برای نماز جمعه برداشته شود، سخن گفت و توضیح داد: توجه دادن دل ها به ذکر الهی از اولویت های این فریضه می باشد.

امام جمعه آستارا اضافه کرد: زمینه سازی برای ایجاد همدلی، اتحاد و یکپارچگی اجتماعی یکی دیگر از دستاوردها می باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه تنها نهادی که می تواند مسایل کلان را در کشور نهادینه کند، نماز جمعه است، تصریح کرد: جوان گرایی از جمله مؤلفه های نماز جمعه در تراز گام دوم انقلاب است.

حجت الاسلام و المسلمین کاظم حافظ نیا با تأکید بر اینکه دولت و مجلس باید از ظرفیت جوانان بهره مند شوند، گفت: جوانان به عنوان موتور محرک جامعه مورد توجه رهبر معظم انقلاب هستند و از این ظرفیت باید در سایر بخش ها هم بهره مند شویم.

وی در بخش پایانی سخنان خود به برخی خط قرمزهای ائمه جمعه اشاره کرد و افزود: افکار انقلابی خط قرمز ماست و افرادی را که از ولی فقیه اطاعت نمی کنند و پایبند به آرمان های انقلاب نیستند، هیچ برادری با آنها نداریم.

وی خاطر نشان کرد: بنده به نماز جمعه نگاه جناحی، حزبی و گروهی ندارم و دلباختگان انقلاب در هر طیفی برای ما فرقی ندارد.

به گزارش ایسنا، در این همایش که با حضور  صدها نفر از اقشار مختلف مردم برگزار شد، علاوه بر سخنرانی و اجرای سرود، از خادمان و اعضای ستاد نماز جمعه آستارا و خبرنگاران خبرگزاری هایی که اخبار نماز جمعه را به شکل مداوم پوشش می دهند، تجلیل به عمل آمد.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.