به گزارش خبرنگار ایرنا شاپور تشرینی عصر یکشنبه در جلسه هیات اجرایی جشنواره نمایشنامه نویسی رودو در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا افزود: فراخوان این جشنواره در موضوعات آزاد و نماز از دبیرخانه آن در آستارا در اواخر فروردین ماه منتشر شد و آثار ارسالی از خارج استان، به داوری گذاشته نمی شود.
وی با اشاره به این که نام جشنواره از عنوان قله ای در آستارا گرفته شده ، اظهار کرد: برگزاری کارگاه آموزشی نمایشنامه نویسی، تقدیر از ارائه دهندگان اثر و اجرای موسیقی سنتی از برنامه های آئین اختتامیه جشنواره خواهد بود.
تشرینی افزود: انجمن نمایش آستارا بعد از حدود 10 سال، فعالیت مجدد خود را با ابتکار آغاز کرده و شورای نظارت بر نمایش نیز با قوت برنامه های خود را به پیش می برد و در تیرماه امسال یک نمایش کمدی در شهرستان آستارا به روی صحنه خواهد رفت.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا گفت: بیشتر نمایش ها در آستارا به صورت کارگاهی و بدون استفاده از نمایشنامه اجرا می شود و این جشنواره افق جدیدی را برای فعالان عرصه نمایش باز خواهد کرد.
تشرینی از آغاز نام نویسی کلاس های تابستانی در اداره ارشاد آستارا خبر داد و افزود: علاقمندان تا اواخر خردادماه با مراجعه به اداره ارشاد برای شرکت در کلاس های قرآن، بازیگری، عکاسی، شعر، هنرهای دستی، نقاشی، خوشنویسی و خیاطی نام نویسی کنند.
شهرستان بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده و 400 هنرمند در هفت انجمن هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آن فعالیت می کنند.
2007 / 7124/7105
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.