حمید رضا مهدوی مقدم روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در پایان بخش موسیقی جشنواره منطقه ای خاتون خورشید که با شرکت هفت گروه از شهرستانهای جنوبی استان خراسان رضوی شامل گناباد، تربت حیدریه و رشتخوار به مدت یک روز برگزار شد گروه کویر گناباد در بخش موسیقی مقامی رتبه نخست را کسب کرد.
وی ادامه داد: همچنین در بخش موسیقی سنتی گروه گلرخ از تربت حیدریه و در بخش موسقی تلفیقی آموزشگاه عارف گناباد به طور مشترک رتبه های نخست را به دست آوردند و در موسیقی پاپ گروه موسیقی مایک تربت حیدریه اول شد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گناباد گفت: جشنواره خاتون خورشید طی اسفند ماه کنونی در شهرستانهای گناباد، تربت حیدریه و رشتخوار در حال برگزاری است.
مهدوی مقدم افزود: بخش موسیقی و هنرهای تجسمی این جشنواره به میزبانی گناباد برگزار می شود که بخش هنرهای تجسمی آن امروز شنبه با معرفی نفرات برتر در گناباد پایان می یابد و بخش قرآن و تئاتر آن در تربت حیدریه و بخش فیلم و عکس آن هم در رشتخوار برگزار می شود.
وی ادامه داد: هفته فرهنگ و هنر گناباد هم با برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی و هنری از سوم تا هشتم اسفندماه در حال برگزاری است که برپایی نمایشگاه آثار خواجه اختیار منشی گنابادی از استادان خط تعلیق قرن دهم هجری، شبهای تئاتر، فیلم وعکس و ادبیات و موسیقی گناباد از مهمترین برنامه های این هفته است.
مهدوی مقدم گفت: کنگره ملی بزرگداشت خواجه اختیار منشی گنابادی به عنوان یکی دیگر از بخشهای هفته فرهنگ و هنر نهم اسفندماه کنونی در گناباد برگزار می شود.
شهرستان 89 هزار نفری گناباد در 287 کیلومتری جنوب مشهد واقع است.
1922/2095/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.