سید امیر حسین علوی با ارسال نامه ای خطاب به ریاست مجمع نمایندگان گیلان و دیگر نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان، خواستار مخالفت نمایندگان با حذف و اصلاح برخی از مواد قانون مالیات بر ارزش افزوده شد.

به گزارش ایلنا از رشت، رئیس شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه قانون مالیات بر ارزش افزوده یکی از پیشرفته ترین قوانین مالیاتی کشور است، بیان داشت: با تخصیص درصدی از درآمد حاصل از ارزش افزوده براساس رتبه بندی شهرداری ها، درآمد پایداری برای شهرداری ها محسوب می شد.

وی ابراز کرد: در شرایط رکود ساخت و ساز در کشور از یک سو و افزایش تورم، حذف این قانون که منجر به حذف اختیارات شوراهای شهر در وضع برخی از عوارض و درآمدهای محلی می شود، منجر به کاهش درآمدهای شهرداری می شود.   رئیس شورای شهر با اشاره به تصویب کلیات این قانون در ۱۷ اردیبهشت سال جاری در مجلس اعلام کرد: با تصویب این قانون و کاهش شدید درآمدهای شهرداری، بحران های اقتصادی و اجتماعی پیش روی شهرداری ها ایجاد می شود.   علوی از نمایندگان مردم در مجلس بویژه مجمع نمایندگان استان گیلان خواست تا ضمن مخالفت با این لایحه، بخصوص در مواد ۷، ۹، ۲۷، ۳۰، ۳۸، ۴۱ و ۴۹ مانع از رکود بیشتر درآمدها و در نتیجه افزایش تورم شوند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.