اکرم بهرامی نویسنده این مطلب پس از برشمردن مشکلات منطقه هادی آباد از زبان اهالی این محله نوشته است: مجموعه این مشکلات سبب شد مدیریت شهری طرح ساماندهی هادی‌آباد را از چند سال پیش کلید بزند؛ طرحی که در آن با خرید تعدادی از واحدهای این منطقه از سوی شهرداری و بازسازی و واگذاری آن به شهروندان ، مالکان واحدهای پیشین به مناطق دیگری از شهر کوچ کردند.
وی ادامه داده است: چگونگی اجرای این طرح پرسشی است که سعید دقیقی، رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر به آن پاسخ می‌دهد.
دقیقی با بیان اینکه در منطقه مشکل‌دار هادی‌آباد تعداد بسیاری پلاک ریزدانه با تراکم زیاد قرار گرفته و سال‌هاست مشکل‌آفرین شده است، به پیام شهر می‌گوید: برای نوسازی هادی‌آباد راهی جز تجمیع پلاک‌های ریزدانه نداریم؛ چون بخشی از این واحدها از نظر زیربنا و مساحت، زیر حد نصاب استاندارد ساخت هستند.
وی افزوده است: برای ساماندهی هادی‌آباد با مطالعات و پژوهش‌های انجام شده به سه راه رسیدیم که اولویت‌دارترین آنها تجمیع پلاک‌هاست .
این عضو شورای شهر گفت: راه‌اندازی دفتر تسهیلگری به تحقق این هدف و در نتیجه کاهش تراکم کمک می‌کند که در همین راستا مدیریت شهری به منظور ترغیب مالکان، عوارض صدور پروانه و تراکم را به صفر رسانده است.
رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورا همچنین گفته است: اولویت بعدی شکست تراکم بافت با توجه به موقعیت و شرایط خیابان‌ها از طریق ایجاد معبری در میانه مناطق پرتراکم است که ایجاد یک معبر باریک بین محله حلال‌آب تا خیابان آبشار نمونه آن محسوب می‌شود.
دقیقی خاطرنشان کرده است: اولویت سوم ما جذب سرمایه‌گذار به منظور ساخت و ساز عمده در بخش‌هایی است که جذابیت اقتصادی هم داشته باشد و در عین حال به پیشبرد طرح کمک کند.
وی گفت: نگاه ما استفاده از مشارکت شهروندان برای نوسازی بافت هادی‌آباد برای حفظ حس تعلق خاطر آنان به محله و شهر است و روش نخست را به عنوان راه اصلی پیگیری می‌کنیم.
تیتر اول این هفته نامه مسکّن های شادمانه است که در آن جشن های خیابانی در قزوین با قلم میترا بهرامی مورد بررسی قرار گرفته است.
رد پای اقتصاد در ذائقه هنر، بوستان های سازگار با موضوع آبیاری فضای سبز، گفت و گو با بازیکن قزوینی فوتبال مس سونگون با تیتر دوباره بر می گردم و تکلیف زاهدی استاندار قزوین با قانون منع به کارگیری بازنشستگان با تیتر استاندار ماندگار از دیگر عناوین این شماره هفته نامه پیام شهر است.
نشریه پیام شهر ارگان مطبوعاتی شهرداری قزوین است که با مدیرمسئولی امیر رجبی و سردبیری منیژه زیرک منتشر می شود.
7388
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.