در این یادداشت آمده است: شهردار باید هر ساله و پس از پایان سال مالی، نتیجه اجرای بودجه را تحت عنوان گزارش تفریغ بودجه به شورای شهر گزارش کند.
اگر نظارت بر عملکرد دستگاه‌ها حضور مستمری داشت اختلاس و حیف و میل اموال عمومی محقق نمی‌شد. اگر رسانه‌ها اجازه می‌یافتند تا دیده ‌بان و پی‌گیر صادق رخدادها باشند ‌خسارتی به این اندازه وسیع رخ نمی‌داد.'آنکه حساب پاک است از محاسبه چه باک است؟' دریافت‌ کنندگان عوارض و ارزش افزوده در برابر دستور نظارت بر عملکرد بودجه مقاومت می‌کنند.
مطبوعات کشور را ورق بزنید چند آگهی انتشار تفریغ بودجه در آن به چشم می‌خورد؟ نتایج آن از نگاه نهادهای نظارتی چه بوده است؟ شهردار مسئول مستقیم مسائل مالی شهرداری است و مدیریت مالی آن را بر‌عهده دارد.
شورای شهر بودجه‌اش از شهرداری تامین می‌شود.هدف این سازمان، رفع مشکلات شهر و شهروندان است. شهردار و شورای شهر کرمانشاه صریح و شفاف اعلام کنند چرا تفریغ بودجه خود را منتشر نمی‌کنند؟ این حق طبیعی مردم است که از هزینه کرد مبالغ پرداختی‌شان بابت پرداخت عوارض به شهرداری مطلع شوند.
فرار از مواضع قانونی زیبنده سازمان‌های دولتی و غیردولتی نیست! سال‌هاست می‌نویسیم 'تفریغ بودجه' را منتشر کنید، تا در اتاق شیشه‌ای رسانه‌ها مورد واکاوی و چند و چون قرار گیرد. چه کسی می‌تواند حق طبیعی و قانونی مردم را از آنها دریغ کند.
مردم می‌خواهند بدانند عوارض و مالیات پرداختی‌شان به چه سرنوشتی دچار می‌شود. انتشار ارقام بودجه حتی تا پیش از تصویب، بارها مورد کنکاش قرار می‌گیرد. و پس از آن، قانون همه نتایج به ریز در اختیار عموم قرار می‌‌گیرد. شهر کرمانشاه غرق در مصائب فراوانی است و به بیماری زجر‌آور دوری از توسعه دچار شده است. ‌
دارد رگ حیاتش را از دست می‌دهد. شهر با مردم و ساز و کار سازمان‌های خدماتی‌اش وجود خارجی پیدا می‌کند. شهرداری و شورای شهر هر یک به ‌طور مجزا تفریغ بودجه سال مالی گذشته و حال را منتشر کنند و نگویند به پیش از ما مربوط است.
طبق ماده 67 قانون، موعد تصویب نهایی بودجه سالیانه به ‌وسیله شورای اسلامی شهر و ابلاغ آن به شهرداری حداکثر تا اول اسفند ‌ماه سال قبل‌ است. در صورتی که در راس موعد مذکور به وظیفه قانونی خود در این مورد عمل نکند شهردار موظف است مراتب را به استاندار اطلاع دهد، تا برابر قانون عمل شود. انتشار تفریغ بودجه حداقل انتظار عوارض‌ دهندگان کرمانشاهی است.همان کودکی که پاکت تنقلاتش را برای برداشتن محتویات باقی مانده، بیشتر جستجو می‌کند نیز حق حیات در فضای شهری مناسب دارد.
8066 انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.