به گزارش خبرنگار ایرنا اسماعیل حیدری آزاد روز یکشنبه در جلسه ستاد ساماندهی جوانان بندرانزلی اظهار کرد: جوانان تاثیرگذارترین افراد جامعه هستند و اگر قرار است آینده سازان این مملکت جوانان باشند باید برنامه ریزیان علاوه بر مطالعه بیشتر ، برنامه های جامع تری ارائه کنند.
وی با اشاره به وجود گسست بین جوانان و مسئولان در جامعه کنونی افزود: متاسفانه در حال حاضر در برخی از موارد در خصوص ساماندهی جوانان کاستی هایی وجود دارد که باید جبران شود.
حیدری آزاد با بیان اینکه جوانان از مسئولان انتظارات بجایی دارند تاکید کرد: باید نقاط ضعفمان را بپذیریم و همیشه قرار نیست از هم تشکر کنیم.
فرماندار انزلی با تاکید بر لزوم برنامه محور بودن طرح ها و ایده های مطروحه برای پرکردن اوقات فراغت جوانان در تابستان تصریح کرد: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری در سال حساسی قرار داریم که اگر ارتباط مستمر با جوانان نداشته باشیم همگان ضرر می کنیم .
حیدری آزاد با اشاره به ضرورت تشکیل کمیته ساماندهی و هماهنگی برنامه ریزی اوقات فراغت زیر مجموعه ستاد ساماندهی جوانان گفت: باید از جوانان شایسته دارای سبک و ایده و نخبگان این شهر ساحلی در همه زمینه های علمی ، ورزشی ، فرهنگی و اجتماعی در جلسات ستاد ساماندهی جوانان استفاده شود تا ایده ها و نظرات خود را ارائه دهند.
وی افزود: می توان با برگزاری تئاتر خیابانی علاوه بر ایجاد جاذبه برای شهروندان و گردشگران و همچنین پر کردن اوقات فراغت جوانان ، مفاهیم و آسیب های اجتماعی شهرستان را نیز منتقل کرد.
وی با اشاره به لزوم ایجاد ارتباط جدی با جوانان اظهار کرد: مساجد یکی از بهترین مکان ها برای پرکردن اوقات فراغت است که باید با برنامه ریزی مناسب از توان تلفیق پایگاه های بسیج و مساجد و همچنین بقاع متبرکه نهایت استفاده را برد.
حیدری آزاد با اشاره به وجود قهرمانان و مدال آوران ورزشی بسیار در بندرانزلی گفت: در نظر است
اتاق فکر و اندیشه فرمانداری متشکل از کارگروه های مختلف ورزشی، فرهنگی، اجتماعی با استفاده از جوانان نخبه این شهر ساحلی در فرمانداری تشکیل شود تا پس از گزینش جوانان صاحب نظر و ایده این شهر ساحلی ، علاوه بر استفاده از امکانات و سالن جلسات فرمانداری در جلسات ستاد ساماندهی جوانان نیز حضور داشته و اظهار نظر کنند.

** انزلی از شهرهای موفق در بخش جوانان است
در ادامه این جلسه رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان بندرانزلی نیز اظهار کرد: در سال گذشته
ستاد ساماندهی جوانان بندرانزلی عملکرد قابل قبولی را از دیدگاه اداره کل ورزش و جوانان گیلان از خود برجای گذاشت.
حمید رضا قهرمانی با اشاره به برگزاری همایش تجلیل از جوانان شایسته بندرانزلی با کمک فرمانداری و دستگاه های اجرایی مرتبط افزود: انزلی یکی از شهرستان های موفق گیلان در حوزه جوانان است و با توجه به نزدیکی تعطیلات تابستانی برای پرکردن اوقات فراغت جوانان برنامه ریزی های مناسبی صورت پذیرد.
وی با اشاره به برگزاری دوره های آموزشی از سوی دستگاه هایی مثل آموزش و پرورش ، هلال احمر ، شهرداری ، شبکه بهداشت و درمان و بهزیستی و ارشاد اسلامی در راستای پر کردن اوقات فراغت جوانان تاکید کرد: باید برنامه های همه دستگاه ها به صورت یکپارچه به دبیرخانه ستاد ساماندهی جوانان شهرستان ارسال شود.
قهرمانی همچنین بیان کرد: دوره های آموزشی باید به گونه ای تدارک دیده شود که علاوه بر پرکردن اوقات فراغت جوانان ، با مهارت آموزی شرایط لازم برای اشتغال و کارآفرینی را نیز فراهم سازد.
وی با بیان اینکه در پایان تابستان پس از ارزیابی عملکردها ادارات برتر تجلیل می شوند اظهار امیدواری کرد: با هم سو بودن و هم افزایی بین همه دستگاه های متولی و مرتبط با ساماندهی جوانان ، اوقات فراغت خوبی برای جوانان رقم زده شود.

***ایجاد خانه جوان در بندرانزلی ضرورت دارد
در ادامه این جلسه مشاور فرماندار در امور جوانان نیز با اشاره به وجود گسست بین جوانان و مسئولان اظهار کرد: متاسفانه در جامعه امروز حتی بین جوانان و افراد مسن نیز این گسست و فاصله وجود دارد.
سعید بابایی با اشاره به لزوم پرداختن بیش از پیش به مسائل و مشکلات اجتماعی جوانان افزود: اگرچه در جامعه کنونی رفع موانع اشتغال و تامین معیشت و رفع مشکلات اقتصادی دارای اهمیت بسیاری است اما معتقدم پرداختن به مسائل اجتماعی و فرهنگی جوانان بیش از پیش ضرورت دارد.
وی کنترل خشم را یکی از مهمترین مشکلات جوانان جامعه دانست و با اشاره به نبود فضای گفت و گو و کارگروهی خصوصا در دانشگاه ها تصریح کرد: برای جلوگیری از گسست بیشتر بین مسئولان با جوانان تشکیل خانه جوان بیش از پیش ضرورت دارد چرا که تشکیل اتاق فکر و اندیشه و خانه جوان می تواند کمک شایانی برای جوانان این مرز و بوم باشد.
بندرانزلی در 40 کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع است.
7471/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.