زهرا افتخاری سه شنبه در گفت‌ و گو با ایرنا‌ بیان داشت:با آنکه این کانون و آموزش ‌و ‌پرورش باید همگام فعالیت ‌کنند، آموزش و پرورش به ساخت کانون‌های فرهنگی پرداخته که این موازی‌ کاری است.
وی ادامه داد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان وظایفی تعریف‌ شده دارد که نه در ذیل فعالیت‌های اداره کل ورزش و جوانان می‌گنجد و نه زیرمجموعه اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و نه شهرداری است.
وی افزود: این کانون به ‌وجود آمده است تا در کنار آموزش رسمی و خشک آموزش و پرورش، درفضایی غیررسمی با برنامه‌های جذاب به آموزش کودکان و نوجوانان در حوزه‌های گوناگون فرهنگی، هنری و ادبی بپردازد.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس با بیان اینکه سال گذشته تفاهم ‌نامه‌هایی با آموزش و پرورش منعقد شده است گفت: براساس همکاری‌های صورت ‌گرفته، کانون فارس موفق شد رتبه اول را در کشور کسب کند و در زمینه عرضه محصولات فرهنگی نیز رتبه برتر را در کشور به ‌دست آورده است.
وی با بیان اینکه 9 دانش آموز عضو کانون پرورش فکری فارس در سال 1396 موفق شدند درمسابقات بین‌المللی، پیروزی کسب کنند افزود: رتبه نخست دنیا در نقاشی محیط ‌زیست در کشور ژاپن به نوجوان شیرازی این کانون رسید‌ همچنین دانش‌آموزان زیرنظر استان فارس موفق شدند در اسلوونی، چک، سوئد و فنلاند به مقام‌های برتر دست یابند.
افتخاری بیان کرد: این کانون از دی‌ 1344 با هدف تربیت رهبران آینده در سراسر کشور و ایجاد فضاهای ثابت کتابخانه‌ای راه‌اندازی شد و 42 فعالیت‌های فرهنگی‌، هنری و ادبی انجام می‌دهد و دو مأموریت خاص نخبه‌ پروری و مأموریت عام شکوفایی استعداد‌های همه دانش‌آموزان 6 تا 18 سال را پیگیری می‌کند.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس تعداد اعضای این کانون را 434 عضو برشمرد و بیان داشت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان فارس 42 مرکز ثابت کتابخانه‌ای و حدود هشت واحد سیار دارد.
وی افزود: این کانون همچنین درقالب 6کتابخانه پستی با کودکان و نوجوانانی که به مراکز ثابت و سیار دسترسی ندارند، مکاتبه می‌کند.
افتخاری بیان داشت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان براساس هر 10‌هزار نفر یک کانون تشکیل شده است بدین ‌ترتیب به‌ازای 250‌هزار دانش‌آموز باید 25 مرکز در شیراز فعال باشند‌ در حالی که هم ‌اکنون تنها 6 مرکز به فعالیت می‌پردازند.
این عضو شورای اسباب ‌بازی کشور ادامه داد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تاکنون 22سینما کانون در استان راه‌اندازی کرده است که هفت شعبه از این سینماکانون در سال گذشته تأسیس شده است و 148 فیلم سینمایی کودک و نوجوان را برای اعضا نمایش می‌دهد.
وی بیان کرد: کانون فارس با برگزاری کلاس‌های موسیقی کودک تاکنون 150 نفر را با قیمت‌های مناسب زیرپوشش قرار داده است که بعد از ماه رمضان هنر خود را در جشنواره آوا‌ها و نواها به نمایش می‌گذارند.
افتخاری افزود: 10 گروه تئاتر حرفه‌ای نیز در حوزه تئاتر عروسکی فعالیت می‌کنند و سایت koodak24.ir به‌منزله شبکه معرفی کتاب در حوزه‌های پویانمایی، قصه‌گویی و کتاب ‌سازی به فعالیت می‌پردازد.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس همچنین به فعالیت 22 فروشگاه این کانون در استان اشاره کرد و گفت: عرضه محصولات فرهنگی و انتشارات کانون و مجموعه کتاب‌های مهارت تفکر انتقادی و تمرین زندگی در این فروشگاه‌ها عرضه می‌شود.
7375 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.