محمد عباسی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: برنامه سلامت رمضان با اولویت نظارت بر مراکز عرضه مواد غذایی و اماکن حساس و نظارت بر سامانه های آبرسانی و با هدف حفظ و ارتقای سطح سلامت جامعه و به منظور کاهش و کنترل بیماری های مرتبط با آب و مواد غذایی در استان گیلان به اجرا درآمده است.
وی اظهار داشت: در اجرای برنامه سلامت ماه مبارک رمضان نظارت و تشدید بازرسی بهداشت محیطی از اماکن عمومی تحت پوشش و با در نظرگرفتن اولویت اماکن حساس از قبیل مساجد و محل های برگزاری مراسم ایام ماه مبارک رمضان، سرویس های بهداشتی عمومی داخل شهری و بین راهی انجام می گیرد.
وی بیان داشت: نظارت و بازرسی بهداشت محیطی از تمامی مراکز تهیه، توزیع عرضه و فروش مواد غذایی با اولویت مراکز حساس در ایام ماه رمضان از جمله مراکز تهیه و طبخ شیرینی سنتی مخصوص این ماه، زولبیا، بامیه، آش و حلیم، نانوایی ها و مراکز تهیه و عرضه عمومی افطاری و سحری با تاکید بر رعایت بهداشت فردی، ابزار کار، بهداشت و سلامت مواد غذایی و بهداشت ساختمان، آب مصرفی، دفع صحیح پسماند و فاضلاب و ... از جمله دیگر اهداف و برنامه ها در اجرای برنامه سلامت ماه رمضان است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان خاطر نشان کرد: در اجرای این برنامه بازرسان بهداشت محیط مجهز به تجهیزات پرتابل سنجش و نمونه برداری از آب ، مواد غذایی و سطوح، از هشت صبح تا 20 در ساعات اداری و غیراداری و روزهای تعطیل فعال هستند.
برنامه سلامت رمضان تا هفدهم خرداد در استان گیلان ادامه دارد.
7286/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.