معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان روز دوشنبه در حاشیه آغاز اجرای برنامه سلامت نوروزی به خبرنگار ایرنا گفت: این برنامه به منظور کنترل عوامل محیطی و پیشگیری از اپیدمی بیماری های واگیر دار منتقله از عوامل یاد شده به ویژه آب و غذا و کاهش بار بیماری های غیرواگیر با هدف نهایی ارتقای سطح سلامت جامعه به اجرا درآمد.
محمد عباسی افزود: این برنامه با حضور فعال بازرسان بهداشت محیط با یونیفرم ویژه و مجهز به تجهیزات پرتابل سنجش و نمونه برداری از آب و مواد غذایی و سطح از ساعت هشت صبح تا هشت شب (با توجه به باز و فعال بودن مراکز و اماکن حساس تا ساعت 24) فعال است.
وی اظهار داشت: فعالیت ها در برنامه سلامت نوروزی در چهار محور شامل هماهنگی و مشارکت های بین بخشی و برون بخشی، آموزش و اطلاع رسانی ، پایش ، نظارت و بازرسی و گزارش دهی انجام می شود.
وی با بیان این که در اجرای برنامه سلامت نوروزی، میانگین تعداد اکیپ نظارتی معاونت بهداشتی در روز دو اکیپ و میانگین تعداد اکیپ بازرسی سیار شهرستان های تابعه در روز 70 اکیپ است، تصریح کرد: 17 اکیپ ثابت و 35 اکیپ بازرسی در روزهای تعطیل در برنامه سلامت نوروزی فعال هستند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان خاطر نشان کرد: تعداد نیروهای فعال در اکیپ های بازرسی (شهرستان های تابعه) در طول اجرای برنامه سلامت نوروزی، 200 نفر و تعداد پرسنل فعال در اکثیپ های نظارتی (معاونت بهداشتی) در طول اجرای برنامه هشت نفر است.
برنامه سلامت نوروزی در استان گیلان تا 20 فروردین ادامه دارد.
7286/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.