مدیرکل راه آهن شمال 2 در حاشیه تخلیه بار در ایستگاه رشت در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه یکی از مهمترین اهداف احداث راه آهن ترانزیت بار از این مسیر بوده ، افزود: با پیگیری های انجام شده ، بخش بار این مسیر ریلی را از امروز فعال کردیم.
علی خدایی تصریح کرد: برای نخستین بار از زمان راه اندازی راه آهن گیلان بیش از پنج هزار تن بار از فولاد خوزستان بارگیری شده و به مقصد رشت رسیده که تحویل شرکت فولاد گیلان می شود.
وی اظهار داشت: علاوه بر خوزستان؛ بار از بندرعباس و اصفهان نیز بارگیری و به مقصد رشت اعزام می شود و پیگیری و رایزنی ها در حال انجام است تا با حمل ترکیبی بار را به ترانزیت برسانیم.
به گزارش ایرنا ، نیمه اسفندماه سال گذشته راه آهن قزوین - رشت با حضور رئیس جمهوری و هیأت هایی خارجی، به طور رسمی افتتاح شد. راه آهن قزوین - رشت به صورت یک خطه، از ایستگاه سیاه چشمه در شمال غرب قزوین و قبل از شهر تاکستان از خط آهن اصلی تهران - تبریز منشعب شده و با گذر از روستاهای کوهین و شیرین سو در محدوده شهرهای لوشان، منجیل، رودبار، رستم آباد و امامزاده هاشم ادامه مسیر داده و به ایستگاه رشت می رسد.
راه آهن قزوین - رشت 53 تونل به طول 22 کیلومتر دارد؛ همچنین بزرگترین پل راه آهن کشور به طول یک هزار و 430 متر روی سد منجیل ساخته و برای احداث این خط ریلی حدود 9 کیلومتر پل بزرگ و 22 میلیون متر مکعب خاکبرداری و خاکریزی شده است.
یکی از مهمترین اهداف احداث خط آهن گیلان تکمیل نوستراک شمال - جنوب است؛ هم اکنون برای تحقق این مهم در ادامه راه اهن رشت - قزوین ، مسیر ریلی از رشت به سمت بندرانزلی، کاسپین و آستارا در حال تکمیل است. انتظار می رود مسیر ریلی رشت - بندر انزلی تا دو سال آینده تکمیل شود که نقش موثری را در ترانزیت کالا از بزرگترین بندر شمال کشور خواهد داشت.
7296 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.