گزارش روز سه شنبه روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان به ایرنا حاکیست؛ یک بهله جغد یا مرغ حق که توسط یکی از دوستداران حیات وحش تحویل اداره حفاظت محیط زیست آستانه اشرفیه شده بود، در زیستگاه جنگلی رهاسازی شد.
به گفته جعفر میرزایی رئیس اداره حفاظت محیط زیست آستانه اشرفیه؛ مرغ حق کوچکترین عضو خانواده جغدها در ایران است که با جثه کوچک خود برای شکار حشرات و جوندگان کوچک روی شاخه درختان بی حرکت می ماند؛ در زمره پرندگان حمایت شده قرار دارد، رنگ بدنش خاکستری مایل به قهوه ای همراه با راه راه تیره در پشت و رگه های سیاه روی شکم است.
آستانه اشرفیه در شرق استان گیلان واقع است.
بر اساس گزارش دیگری از این روابط عمومی؛ یک سر جوجه تیغی که توسط دوستداران محیط زیست و حیات وحش در اطراف خشکبیجار پیدا شده و نجات یافته بود، تحویل اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رشت شد.
به گفته حمزه عشوری رئیس اداره حفاظت محیط زیست رشت؛ پس از تحویل گرفتن جوجه تیغی نسبت به رهاسازی آن در محیط مناسب زندگی آن اقدام شد.
جوجه تیغی پستانداری از خانواده خارپشت ها بوده که عمده غذای آنها حشرات ، حلزون ها ، کرم ها و حتی مار است؛ سر و جثه کوچکی داشته و به زحمت به یک و نیم کیلوگرم می رسند. جوجه تیغی، نوعی آفت کش و مبارز طبیعی با آفات مزارع و باغات است.
7296/2007/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.