حامد شهرکی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: نیروهای یگان حفاظت محیط زیست شهرستان زهک بعد از گشت هشت سال در حین گشت زنی موفق به شناسایی این پرنده کمیاب شدند.
وی افزود: لک ‌لک سیاه با طول حدود 95 سانتیمتر دارای پر و بال سیاه براق و آبزی است.
سرپرست اداره حفاظت محیط زیست زهک با اشاره به ویژگی های این گونه جانوری گفت: لک لک سیاه از جمله پرندگان کمیاب ایران است که در نواحی آبهای شور و شیرین، رودخانه‌های کم‌عمق با ساحل شنی، کانال‌ها، جزایر، اراضی سیلاب‌ گیر و نواحی پر درخت کنار دریاچه‌ها به سر برده و معمولا روی درختان آشیانه می‌ سازد.
شهرکی گفت: در سالهای گذشته نیز محیط بانان نیکشهر این پرنده را در آب بندهای خاکی این شهرستان مشاهده کردند.
به گزارش ایرنا لک لک سیاه، دارای پر و بال سیاه براق با جلای زرشکی و سبز و سطح شکمی سفید است همچنین منقار، دور چشم و پاهای این پرنده سرخ رنگ است.
در پرنده جوان، منقار و پاها سبز رنگ بوده، زیر تنه سفید، سر و پشت این پرنده سیاه با جلای بنفش سبز و چشمانی قهوه ای رنگ دارد و از ماهی و گاهی از حشرات، ملخ ها، سمندرها و نیز از جوندگان و پستانداران کوچک، مارها و مارمولک ها تغذیه می کند.
لک لک سیاه از جمله پرندگانیست که تابستان ها به تعداد کم و نیز به صورت مهاجرعبوری دیده می شود و تعداد محدودی از آنها زمستان ها را در سواحل جنوبی ایران می گذرانند.
سیستان با پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز در شمال سیستان و بلوچستان واقع شده است.
7316**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.