حمید ریگی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این سنقر تالابی که بر اثر برخورد با جسمی سخت در ناحیه بال چپ دچار آسیب و مصدومیت شده بود، توسط دوستداران محیط زیست کشف و تحویل یگان حفاظت این اداره کل شد.
وی افزود: این پرنده پس از انتقال به اداره توسط دامپزشک معاینه شد و تحت درمان و مراقبت قرار گرفت.
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: سنقر تالابی (نام علمی: Circus aeruginosus) یک گونه سنقر بزرگ و پرنده‌ ای شکاری از تیره عقابیان است.
وی بیان کرد: این گونه سنقر تالابی که در ایران نیز یافت می‌شود از تمام سنقر‌های دیگر بزرگتر، جثه درشت ‌تر و بال های پهن ‌تری دارد.
ریگی افزود: معمولا در ارتفاعات کم پرواز می کند و گاهی بال می زند و در فاصله بال ‌زدن ‌ها در حالی که بال ها را به شکل ( V ) نگاه داشته است پرواز می کند.
وی گفت: رنگ پر و بال در این گونه از سنقر، متغیر است و ماده و نر نابالغ معمولا رنگ خاکستری ندارند و یکدست قهوه‌ای شکلاتی پررنگ هستند، با سر و شانه ‌های کمرنگ و بعضی از ماده‌ ها سراسر تیره ‌رنگ هستند و بیننده را به یاد کور کور می اندازند.
وی اظهار داشت: سنقر تالابی به قصد شکار طعمه از ارتفاع کم با حرکتی ناگهانی به سمت طعمه فرود می آید.
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان با تقدیر از همیاران و دوستداران محیط زیست از عموم هم استانیهای عزیز درخواست کرد با توجه به فصل سرما در صورت مشاهده پرنده یا حیوان زخمی و یا حضور حیات وحش در محیط زندگی انسانها موضوع را به نزدیکترین اداره حفاظت محیط زیست اطلاع دهند تا در اسرع وقت نسبت به نجات حیوان و انتقال آن به محیط طبیعی اقدام شود.
9923 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.