گزارش روابط عمومی استانداری گیلان به ایرنا حاکیست؛ مصطفی سالاری روز پنجشنبه در این دیدار، با بیان اینکه 24 استان کشور طی روزهای اخیر با مشکل سیل مواجه شدند، اظهار داشت: دیگر استان ها نیز تجهیزات و ماشین آلات خود را برای کمک به مناطق خسارت دیده به استان های سیل زده اعزام کردند.
وی تلاش مردم ایران و دیگر کشورها برای کمک به سیل زدگان را جلوه ای از نوع دوستی، وحدت و همکاری خواند و افزود: در این بین کشور دوست و برادر آذربایجان، از همان روزهای ابتدایی با ارسال پیام های مختلف از سوی رئیس جمهوری و وزرای آن کشور مراتب همدردی و کمک های خود را اعلام کرد.
نماینده عالی دولت در گیلان با تقدیر از حسن همکاری دولت آذربایجان در این حادثه تصریح کرد: نشست های رئیسان جمهوری دو کشور طی ماه های اخیر و مذاکره در جهت توسعه اقتصادی، تجاری و فرهنگی موجب شده تا پیوند این دو کشور بیش از پیش مستحکم شود.
سالاری به رودخانه مرزی ایران و آذربایجان اشاره کرد و افزود: به منظور جلوگیری از بروز سیل در بخش های حاشیه این مسیر آبی ، باید مبحث لایروبی آن از سوی دو کشور به صورت جدی پیگیری شود.
استاندار گیلان بار دیگر از دولت آذربایجان به ویژه رئیس جمهوری آن به جهت همکاری با دولت ایران و حضور مسئولان آن کشور در استان گیلان برای تحویل محموله کمک به سیل زدگان تقدیر کرد و گفت: امید است تا کشور آذربایجان از حادثه مصون باشد و ملت ایران در رویدادهای شاد و رخدادهایی که توسعه و پیشرفت آذربایجان را به همراه دارد، در کنار آنان قرار بگیرد.
در ادامه صابر باقر اف معاون پشتیبانی وزارت حالت فوق العاده جمهوری آذربایجان ضمن ابراز همدردی با مردم آسیب دیده در بحران سیل اخیر اظهار داشت: آذربایجان و ایران دارای مشترکات فرهنگی بسیاری هستند و دوست و برادر تلقی می شوند.
وی هدف از کمک به سیل زدگان را نمایش جلوه های همدلی و برادری دو ملت ایران و آذربایجان دانست و خاطرنشان کرد: جمهوری آذربایجان آمادگی برای استمرار کمک رسانی به ملت شریف ایران را دارد.
کمک های غیرنقدی جمهوری آذربایجان به مناطق سیل زده کشورمان، در قالب 16 دستگاه خودروی سنگین شامل قایق، پمپ تخلیه آب، جلیقه نجات، چادر اسکان پنج نفره، لوازم آشپزخانه، کالای خواب، لباس نجات، لباس کار و نیز دو دستگاه بیل مکانیکی عصر دیروز (چهارشنبه) از مرز آستارا در غرب استان گیلان وارد ایران شد.
بارش های شدید و سیلاب رودخانه ها در روزهای پایانی سال گذشته و نخستین روزهای سال جاری در برخی استان های کشور، خسارات جانی و مالی بر جا گذاشت.
7296/2007/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.