سیدجلال سیدمحمدی روز یکشنبه در این باره به ایرنا گفت: یک واحد جایگاه سوخت سیار در آزادراه رشت - قزوین در منطقه لوشان استقرار یافته است.
وی افزود: استقرار جایگاه سوخت سیار برای رفاه حال گردشگران و مسافران نوروزی در ابتدای لوشان و با دستور ویژه استاندار گیلان انجام شده است.
به گفته سیدمحمدی؛ در عید نوروز و ورود گردشگران و مسافران به گیلان، این جایگاه سوخت سیار در کنار کلبه گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در لوشان مورد بهره برداری قرار گرفت.
شهرستان رودبار با چهار بخش مرکزی، رحمت آباد، عمارلو و خورگام و هفت شهر رودبار، منجیل، لوشان، رستم آباد، جیرنده، بره سر، توتکابن و 174 روستای دارای سکنه در 67 کیلومتری جنوب مرکز گیلان واقع شده و دروازه ورود به استان از سمت جنوب است.
گیلان با استشمام هوای لوشان آغاز می شود و با فاصله اندک، شهر بادها و توربین های بادی منجیل و از پس آن، شهر شاخه های زیتون و سرو چند هزار ساله، هرزویل ...
روز هم خوب است اما شب، رودبار در جنوب گیلان بر دامنه کوه های البرز و تالش و در کنار رودخانه سپیدرود، سراسر نور می شود و دکان های زیتون به وسعت بسیار و از پی هم بخشنده عطر و نور و طعم زیتون هستند.
اگرچه رودبار شهری میان راهی است و موقعیت جغرافیایی آن منظره زیبایی از ترکیب شهرسازی و طبیعت خلق کرده اما گیرایی‌هایش سفری مستقل نیاز دارد. رودبار پیشترها رودبار زیتون بوده و نام رودبار بدلیل گذر سپیدرود از این شهر گرفته شده و گاه شب های رودبار، مأمن آسمان شناسان می شود و نجومیان در این شهر گرد هم می آیند و آسمان می کاوند.
سرو هرزویل درختی است بسیار کهن - بیش از هزاران سال - و با حریم 10هزار مترمربع که در رودبار قرار دارد و ناصرخسرو قبادیانی در سفرنامه اش از آن یاد کرده و در دهه 1250 خورشیدی، در سفرنامه ناصرالدین شاه به فرنگ نیز نوشته شده است؛ در سایه این درخت غول پیکر عصرانه خوردیم و موزیکانت‌ها که در لای شاخ و برگ درخت مخفی شده بودند، نغمات دلپذیر نواختند و ما تعجب کردیم.
زیتون ، هرزویل ، تپه تاریخی مارلیک ، غار درفک و سوسن چلچراغ سهم رودبار است؛ چشمه آب گرم لویه، آب معدنی سنگ رود، کلشتر، ییلاق سلانسر و سیدشت دریاچه تاریک و کوه آسمانسرا، روستای انارافشان انبوه، بقعه شاه شهیدان و ... دیگر گیرایی‌های رودبار برای میزبانی گردشگران نوروزی است.
7296/2007/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.