به گزارش ایرنا، رونق گردشگری طبیعی در چند سال گذشته مناطق مختلف استان ایلام و از جمله مهمترین انها شهرستان کوهپایه ای بدره را مقصد شمار انبوهی از علاقه مندان طبیعت کرده است.
ایلام موصوف به عروس زاگرس از آثار و جاذبه های طبیعی شناخته شده و البته ناشناخته بسیاری دارد که از دیرباز محل مراجعه افراد وخانوارهای علاقه مند به طبیعت بوده است با این وجود در چند سال گذشته به دنبال بهسازی راه ارتباطی و نیز آبگیری یک سد برقابی موجب قرار گرفتن بدره در صدر فهرست گردشگری طبیعی این استان شده است.
روزهای تعطیل هرسال کمرکش کبیرکوه در محدوده بدره مملو از علاقه مندانی است که مسحور طبیعت بکر و دلنشین منطقه شده اند .
این گردشگران در همان ابتدای حضور در بدره در می یابند که طبیعت این شهرستان به همان اندازه که به لحاظ مواهب خداداد در اوج برخورداری قرار داد به لحاظ تجهیزات و امکانات خدماتی گردشگری که باید با مداخله انسانی و مدیریت عمومی ایجاد شود در قهقرای فقر و فقدان قرار دارد و این نسبت دل را می شکند.
به خصوص اینکه انچه مقصدهای گردشگری را به رونق شغل و درامد رهنمون می کتند نه صرف وجود جاذبه ها و حضور علاقه مندان که ایجاد مراکز خدماتی و تجهیزات تفریحی و ارتباطی است و بدره درحالی از این سامانه های درامد زا محروم است که جوانان ان بشدت نیازمند و خانوارها خواهان ترمیم درامد هستند.
طبیعت گردی به عنوان یک مزیت مهم در شهرستان بدره در تمام فصول می تواند بسیاری از گردشگران را به خود جذب کند چرا که ظرفیت ها و پتانسیل های بسیار زیادی در بخش گردشگری دارد که برای هر گردشگری لذت بخش است.
برخورداری از طبیعتی بکر و چهارفصل، روستای هدف گردشگری، بقاع و اماکن متبرکه، قلعه های تاریخی و شهرهای باستانی، آبشارها و چشم اندازهای زیبای طبیعی باعث شده که این شهرستان هر ساله مقصد گردشگری جمع زیادی از هم وطنان قرار گیرد.
در کنار زیبایی ها نداشتن زیرساخت مناسب مشکلاتی را برای مردم و گردشگران به وجود آورده است.

*3 طرح زیرساختی در بدره اجرا می شود
فرماندار بدره در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سه پروژه مهم بسیار مهم در حوزه گردشگری در شهرستان بدره در دست اجرا است که در حال حاضر در فازهای مختلف مشغول به کار هستند.
مجید عسگری افزود: همچنین جهت اسکان و استقرار مسافرین و گردشگران در حوزه این شهرستان چند واحد بوم گردی را در سطح روستاهای شهرستان استقرار و با پرداخت تسهیلات تجهیز شدند.
فرماندار بدره گفت: اجرای طرح زیرساختی گردشگری در محدوده دریاچه سد سیمره این شهرستان به عنوان بزرگترین پروژه زیربنا سازی گردشگری استان ایلام در دستور کار قرار گرفته است.
عسگری تصریح کرد: با اجرای زیرساخت های گردشگری از جمله راه و طرح های بزرگ گردشگری توسط بخش خصوصی در این منطقه، شهرستان بدره در حال تبدیل شدن به قطب گردشگری ساحلی غرب کشور است.
*توسعه زیرساخت های تنگه کافرین
تنگه کافرین واقع در شهرستان امروزه به یک مکان کاملا توریستی تبدیل شده واز همه اقصی نقاط استان به این منطقه سفر می کنند، بسیاری از جوانان در این منطقه قایق هایی برای مسافران و گردشگران تهیه کرده اند و لذت تفریح در کافرین را دوچندان کرده است.
طول تنگه در حدود دو کیلومتر و ارتفاع آن از سطح دریا ۷۰۰ متر است و در یک کیلومتری ورودی تنگه برکه آب زمزم قرار گرفته و همچنین زیارتگاه جابر در این منطقه از دیگر نقاط گردشگری در منطقه به حساب می آید.
علاوه بر قایق سواری در رودخانه سیمره می توان با ماهیگیری از رودخانه بر تفریح و نشاط خود افزود، البته صحنه های چشم نواز عبور رودخانه بین تنگه چشم هر گردشگری را خیره می کند.
استقبال زیاد گردشگران از جاذبه های شهرستان بدره باعث شده که مسئولان آستین همت بالا بزنند و بزرگترین طرح زیرساختی استان منطقه للار جاده دسترسی به تنگه زیبای کافرین را در این شهرستان شروع کنند.
فردین کاظم زاده مدیر میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری بدره نیز در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پروژه راه دسترسی به تنگه کافرین با اعتباری بالغ بر24 میلیارد ریال به پیمانکار واگذار گردیده است.
وی افزود: طول جاده حدود 6.5 کیلومتر است که این پروژه نقش بسیار مهم و تاثیرگذار در توسعه گردشگری شهرستان بدره و استان ایلام را دارد.
وی گفت: مدت اعتبار این طرح یکساله می باشد که تاکنون 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در صورت تامین اعتبار این پروژه در موعد مقرر به بهره برداری می رسد.
کاظم زاده با اشاره به اینکه این شهرستان دارای 30 اثر ملی است، افزود: سد سیمره، تنگه کافرین، روستای زیبای کلم، امامزاده جابر و ... از مهمترین آثار تاریخی و طبیعی و مذهبی شهرستان محسوب می شوند.
امروزه صنعت گردشگری در دنیا به عنوان یک صنعت پردرآمد شناخته می شود، با اجرای زیرساخت ها و سرمایه گذاری در شهرستان بدره می توان زمینه توسعه و پیشرفت این شهرستان را فراهم کرد.
شهرستان بدره در 85 کیلومتری شهر ایلام قرار دارد، یکی از مهم ترین مناطق توریستی استان به شمار می رود که به تازگی سد سیمره بر زیبایی های این شهرستان افزوده است.
7177/ 6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.