محمدرضا جواد زاده عصر یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت : گیلانی ها از ابتدای امسال تا کنون؛ 11 میلیارد و 369 میلیون و 500 هزار تومان صدقه پرداخت کرده‌اند که این میزان صدقه از 336 هزارصندوق بزرگ ، کوچک نصب و توزیع‌شده در سراسر گیلان جمع‌آوری‌شده است .
وی با اشاره به برنامه پنج‌ساله ششم و استفاده از ظرفیت‌های جامعه برای افزایش مشارکت همگانی در حوزه‌های صدقه و زکات افزود : رویکرد برنامه ششم کمیته امداد توانمندسازی مددجویان است که این برنامه همگام با منویات مقام معظم رهبری، اسناد فرادستی مصوب هیئت‌امنا و اساسنامه این نهاد تدوین‌شده است.
وی با تاکید براینکه کمیته امداد درصدد است تا پرداخت صدقه و تمامی کمک‌های مردمی از حالت دستی به‌صورت الکترونیکی تبدیل شود ، تصریح کرد : تا پایان برنامه پنج‌ساله ششم کمیته امداد موظف است هشتاد درصد کمک‌های مردمی را به‌صورت الکترونیکی دریافت کند که امیدواریم با بسترسازی ایجادشده این مهم نیز تحقق پیدا کند.
جواد زاده افزود : مردم نوع‌دوست و نیکوکاران می‌توانند کمک‌های خود را به‌صورت حضوری به دفاتر کمیته امداد در سراسر استان و یا با شماره‌گیری کد*8877*013# ، شماره‌حساب 0109352176004 و شماره کارت 6037991899957678 نزد بانک ملی می‌توانند کمک‌های خود را برای نیازمندان به‌ویژه ایتام و محسنین اهداء کنند.
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد گیلان از فعالیت 39مرکز نیکوکاری در گیلان خبر داد و گفت : در حال برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی 70مرکز در ادارات تابعه استان هستیم و تعامل و تفاهم با خیریه‌ها ،مؤسسات عام‌المنفعه، سازمان‌ها و تشکل‌های اجتماعی فعال و همسو استان برای تأمین نیازهای محرومان در بخش‌های مسکن،جهیزیه،امور فرهنگی، بهداشت و درمان ، معیشت برنامه‌ریزی برای جذب حامی برای ایتام و محسنین تحت حمایت مراکز نیکوکاری از دیگر اقدامات در حال پیگیری است .
وی بابیان اینکه طی سال جاری پنج میلیارد و 770 میلیون تومان توسط مردم گیلان به مراکز نیکوکاری کمک شده است ، گفت : 129 نیکوکار هم از طریق مراکز نیکوکاری برای حمایت 130یتیم تحت حمایت جذب‌شده‌اند.
با توجه به فرارسیدن سال نو و سفرهای نوروزی، مسافران و هموطنان می توانند صدقه سفر خود را هم از طریق صندوق صدقات و همچنین روش های نوین برای کمک به نیازمندان پرداخت کنند.
افزون بر 116 هزار خانوار تحت پوشش اداره کل کمیته امداد گیلان هستند.
7296 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.