به گزارش ایرنا، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان، حاکیست، شاهرخ یوسف زاده چابک در نشست با مدیران پرستاری بیمارستان ها و مراکز آموزشی درمانی تابعه دانشگاه در رشت اظهار کرد: رسالت دانشگاه تامین، حفظ و ارتقای سلامت مردم است، در این راستا، اگر کوچکترین خللی در ارایه خدمت رسانی ایجاد شود بی شک مردم دچار آسیب می شوند.
وی با بیان این که دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان، فعالیت های خود را بر اساس نقشه راهبردی تبیین می کند، افزود: این دانشگاه در سومین سال از تدوین برنامه راهبردی، به اولین ثمرات پیش بینی شده این برنامه دست یافته است.
وی نظام ارجاع الکترونیک را از مهمترین برنامه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان و تصریح کرد: پنج دانشگاه علوم پزشکی گیلان، زنجان، گلستان، قزوین و تبریز در سطح کشور در زمینه راه اندازی نظام ارجاع الکترونیک به عنوان دانشگاه برتر هستند.
وی در ادامه با اشاره به برنامه های آتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، راه اندازی نسخه نویسی الکترونیک (ارسال اسناد بیمار از بیمارستان به بیمه به صورت الکترونیکی) را از جمله برنامه های آینده عنوان و اظهار کرد: در این خصوص پنج دانشگاه برتر کشور (دانشگاه های پیشرو در امر نظام ارجاع) موظف هستند تا پایان خرداد ماه سال 98 در این خصوص اقدام کنند.
وی ضمن تشریح پرونده الکترونیک و سامانه سیب اضافه کرد: با استقرار نظام ارجاع الکترونیک در دو حوزه بهداشت و درمان همگرایی ایجاد شده ، نظام ارجاع از مرداد ماه سال جاری در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان آغاز شده و هم اکنون 10 شهرستان تحت پوشش این نظام قرار دارند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان با اشاره به مراجعه بیماران به بخش خصوصی، اظهار داشت: پزشکان در صورت تمایل، در مطب ها می توانند نسبت به راه اندازی بستر مناسب برای استقرار نظام ارجاع (سامانه سیب) اقدام کنند.
وی در بخش دیگری از سخنانش پرداخت مطالبات به حق پرستاران را از مهمترین چالش های دانشگاه عنوان و اضافه کرد: با توجه به عدم توانایی بیمه ها در خصوص پرداخت مطالبات وزارت بهداشت، پرداخت مطالبات به حق کارکنان پرستاری به تاخیر افتاد، دانشگاه علوم پزشکی گیلان در صدد به صفر رساندن بدهی هاست و در این باره با توجه به شرایط فعلی، تامین دارو و تجهیزات پزشکی نیز از اولویت های دانشگاه است.
وی با بیان این که در حوزه پرستاری به روز بودن آموزش ها و مدیریت منابع انسانی حایز اهمیت است، خاطر نشان کرد: حوزه پرستاری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان توانمند کار می کند، اما انتظارست این توانمندی به بالاترین حد ممکن برسد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان بیان داشت: ارتقا آموزش به بیمار، کاهش اختلال در رضایتمندی کارکنان، همدلی و ارتباط با کارکنان پرستاری و جلب رضایتمندی بیمار از مهمترین برنامه های مدیران پرستاری بیمارستان های تابعه دانشگاه در سال جدید است.
معصومه ادیب مدیر امور پرستاری دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در این نشست گفت: حمایت های همه جانبه ریاست دانشگاه و دیدگاه ویژه نسبت به جایگاه پرستاری در حوزه نظام سلامت، موجب شد این دیدگاه در تمامی معاونت های تابعه دانشگاه جاری شود و امروز شاهد این حمایت ها از سوی حوزه های مختلف دانشگاه هستیم.
وی حمایت مقام ارشد دانشگاه در پیشبرد اهداف حوزه پرستاری را بسیار مثمر ثمر دانست و اظهار داشت: حوزه پرستاری دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز همگام با اهداف برنامه راهبردی حوزه سلامت در استان پیش می رود.
وی از راه اندازی کلینیک های تخصصی قلب و دیابت در مرکز آموزشی درمانی رازی در سال آینده خبر داد و خواستار حمایت رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این باره شد.
در زمان حاضر استان گیلان دارای 26 بیمارستان دانشگاهی، دو بیمارستان غیردانشگاهی و 9 بیمارستان خصوصی است.
7286 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.