به گزارش خبرنگار ایرنا سید عارف عابدین نجفی روز دوشنبه در حاشیه برگزاری مانور سلامت نوروزی اظهار کرد: امسال هشت هزار و 730 بازرسی توسط اکیپ های بازرسی مرکز بهداشت صورت گرفته که پنج هزار و 654 مورد بازرسی از مراکز تهیه و فروش و عرضه مواد غذایی و دو هزار و 716 مورد بازرسی از اماکن عمومی شهرستان بندرانزلی است.
وی افزود: دراین مدت 303 مورد اخطار نواقص غیر بحرانی و 30 مورد اخطار نواقص بحرانی صادر شده و 282 متخلف به دادگاه معرفی شدند.
نجفی یادآور شد: 755 مورد نمونه برداری میکروبی از آب آشامیدنی و 361 مورد نمونه برداری از آب استخر نیز در طول امسال انجام شده است.
نجفی با اشاره به چهار هزار و 473 مورد انجام سنجش با تجهیزات پرتابل خاطر نشان کرد: از ابتدای امسال تا کنون هزار و 83 مورد نمونه برداری از مواد غذایی توسط کارشناسان و بازرسان شبکه بهداشت شهرستان بندرانزلی از مراکز تهیه و توزیع و فروش مواد غذایی انجام شده است.
وی با اشاره به برگزاری همزمان مانور سراسری سلامت نوروزی اظهار کرد: هدف از انجام این مانور و مراحل بازرسی اعلام آمادگی برای نظارت از مراکز تهیه و فروش مواد غذایی و اماکن عمومی و آبرسانی است که بر اساس ابلاغ وزارت بهداشت از 20 اسفند تا 16 فرودین سال بعد انجام می شود.
رئیس شبکه بهداشت و درمان بندرانزلی افزود: به دلیل اهمیت حفظ سلامت محیط و به تبع آن سلامت افراد جامعه نظارت صحیح بر مراکز خدمات رسان به مردم از سوی وزارت بهداشت و درمان در دستور کار قرار دارد تا از بروز مشکلات خاص و فراگیر شدن بیماری ها از طریق غذا و آب در سطح جامعه خصوصا در ایام سفر جلوگیری شود.
نجفی افزود : در ایام تعطیلات نوروزی چهار اکیپ بازرسی از مراکز تهیه و توزیع و فروش مواد غذایی و یک اکیپ از اماکن عمومی از ساعت 8 تا 20 فعال خواهند بود.
وی یادآور شد: گشت های مشترک با حضور نمایندگان تعزیرات حکومتی، اصناف، گردشگری، نیروی انتظامی، دامپزشکی، و شبکه بهداشت و درمان شهرستان انجام می شود.
بندر انزلی در 40 کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع شده و به دلیل دارا بودن جاذبه های گردشگری و مواهب الهی همچون تالاب و ساحل خزر، هرسال در ایام سفرهای نوروزی و تابستانی پذیرای مسافران بسیاری از سراسر کشور است.
7471/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.