سعید نمکی وزیر بهداشت ،درمان و علوم پزشکی در مراسمی که در بیمارستان پیروز لاهیجان از طریق ارتباط ویدئو کنفرانس با رییس جمهوری برگزار شد اظهار داشت: علاوه بر این پروژه یازده پروژه دیگر در سطح استان مانند بهسازی اورژانس بیمارستان پورسینای رشت ، بخش ناباروری بیمارستان الزهرای رشت ، آی سی یو بیمارستان انزلی ،سی سی یو بیمارستان ولایت گیلان که یکی از مجهزترین سی سی یو های سوختی کشور است، افتتاح پنج بلوک زایمانی ، بیمارستان بخش خصوصی میلاد در لاهیجان با 180تختخواب ساخته شده توسط بخش خصوصی با بهترین شرایط و مرکز مهارت های بالینی مرکز علوم پزشکی گیلان با دستور رییس جمهوری افتتاح می شود.
وی مساحت بیمارستان دکتر پیروز را 17هزار و 500متر مربع زیربنا در پنج طبقه ذکر و تصریح کرد: زمین این بیمارستان توسط دکتر پیروز از چشم پزشکان ارزشمند کشور و اهل لاهیجان اهدا شده و شامل بخش های مختلف مورد نیاز مردم با 222تخت است.
نمکی در باره دکتر پیروز که در این مراسم حضور داشت افزود: دکتر پیروز با 96سال سن از اهالی ارجمند لاهیجان هستند که 40سال در بیمارستان فارابی طبابت کردند علاوه بر بیش از 70سال کار درمانی و ارایه خدمات پزشکی طی 40سال در بیمارستان فارابی تهران پزشکان بسیاری را تربیت کردند.
رییس جمهور در این ارتباط در باره دکتر نمکی وزیر بهداشت اظهارداشت: وی یکی از وزرای تازه نفس هیات دولت است و پس از دکتر قاضی زاده هاشمی که زحمات زیادی کشید با لیاقت و مهارت و تخصصی که دارد به خوبی کار را در وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی شروع کرده است.
روحانی گفت:کار درمانی ، پزشکی و بهداشتی از مواردی است که کمتر آن را می توان با بخش های اجرایی دیگر مقایسه کرد و خدمات بسیار مهمی است که برای رفاه و سلامت مردم انجام می شود و اینکه شاهد افراد فعال و پیگیر مانند دکتر پیروز هستیم بسیار خوشحالیم.
وی اظهارداشت:این پزشک لایق نشان داد که در سن 96 سالگی هم مسیر خدمت به مردم ادامه دارد و این اقدام بسیار خداپسندانه و ارزشمند است و دولت آن را قدر می دارد.
رییس جمهور هم از طریق ویدئو کنفرانس دستور افتتاح طرح های وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی را صادر کرد.
این مراسم که در بیمارستان تازه تاسیس پیروز لاهیجان انجام شد علاوه بر وزیر، معاون وزیر راه و شهرسازی ، نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس ،امام جمعه و فرماندار لاهیجان ، دکتر پیروز اهدا کننده زمین بیمارستان ، معاون درمان وزارت بهداشت و جمع زیادی از مدیران شهرستان لاهیجان و استان گیلان و پزشکان گیلان حضور داشتند.
6029 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.