به گزارش خبرنگار ایرنا یوسف پورواجد روز یکشنبه در نشست با کارکنان صندوق کارآفرینی امید آستارا گفت: از مجموع تسهیلات پرداختی 350 میلیارد ریال مربوط به طرح های اشتغال روستایی است و این صندوق برای نخستین بار به طرح های اشتغال در روستاهای گیلان تسهیلات پرداخت کرد.
وی اضافه کرد: طرح های بوم گردی، دامداری، زنبورداری، پرورش مرغ بومی، باغداری، پرورش ماهیان سردابی و گرمابی با تسهیلات صندوق در روستاها اجرا شده و بیشترین دریافت تسهیلات در شهرستان های رشت، صومعه سرا، آستارا و رودبار بوده است.
وی بیان کرد: صندوق کارآفرینی امید گیلان با پرداخت تسهیلات در سال جاری برای یک هزار و 778 نفر شغل ایجاد کرده و بیشترین تسهیلات با توجه به دستور استاندار گیلان، به طرح های بوم گردی اختصاص یافته است.
پور واجد ادامه داد: این صندوق به عنوان پیشرو حمایت از اشتغال و ازدواج جوانان، با اجرای طرح های هر روستا یک محصول، بوم گردی و اعطای تسهیلات ارزان قیمت از تولیدات داخلی حمایت می کند.
معاون صندوق کارآفرینی امید گیلان یادآور شد: در سال گذشته با پرداخت 434 میلیارد و 878 میلیون ریال تسهیلات، برای حدود سه هزار نفر در استان شغل ایجاد شد و آستارا در جذب اعتبار اشتغال، رتبه نخست گیلان را کسب کرد.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است.
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.