به گزارش خبرنگار ایرنا، علی لقمانی عصر سه شنبه در بیستمین جلسه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان رشت افزود: تاکنون 773 طرح به مبلغ 183 میلیارد و 546 میلیون تومان در بخش اشتغال پایدار روستایی برای دریافت تسهیلات به بانک های عامل معرفی شده است.
وی با بیان این که از مجموع طرح های معرفی شده در بخش اشتغال پایدار روستایی به بانک ها، 32 طرح به مبلغ هفت میلیارد و 413 میلیون تومان برگشت داده شد، افزود: 252 طرح نیز به ارزش 19 میلیارد و 869 میلیون تومان مصوب شد که به 143 طرح به مبلغ هفت میلیارد و 96 میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده است.
لقمانی درباره طرح ها و تسهیلات اشتغال فراگیر در شهرستان رشت نیز خاطر نشان کرد: در این بخش نیز 128 طرح به مبلغ 115 میلیارد و 554 میلیون تومان به بانک ها معرفی شد، از این تعداد سه طرح به مبلغ 463 میلیون تومان توسط بانک ها برگشت داده شد و 12 طرح به مبلغ هشت میلیارد و 575 میلیون تومان مصوب و تسهیلات پرداخت شده است.
وی با بیان اینکه تاکنون تنها پنج درصد اعتبارات از سهم اشتغالزایی شهرستان رشت جذب شده، خاطر نشان کرد: ضروریست تا بانک ها اهتمام بیشتری در زمینه پرداخت تسهیلات اشتغالزایی داشته باشند.
معاون برنامه ریزی و عمرانی فرماندار رشت نیز در این جلسه بیان داشت: آمار و عملکرد شهرستان در بخش جذب تسهیلات اشتغالزایی ضعیف است که بایستی بررسی طرح ها، تصویب آنها و پرداخت تسهیلات با جدیدت بیشتری انجام شود.
محمدعلی ویشکایی با بیان این که رشت در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی نسبت به شهرستان های دیگر گیلان وضعیت خوبی ندارد، افزود: نتوانسته ایم در بخش تسهیلات اشتغالزایی انتظاراتی را که دست اندرکاران استان و متقاضیان از ما داشته اند را برآورده کنیم.
وی اظهار داشت: انتظار است که دستگاه های مربوطه در شهرستان رشت در بررسی طرح ها و بانک ها باتوجه به محدودیت زمانی در این بخش با جدیت بیشتری ورود کنند.
سهم شهرستان رشت از تسهیلات استان گیلان در بخش اشتغال فراگیر، 222 میلیارد تومان و برای اشتغال روستایی 93 میلیارد تومان است.
شهرستان رشت با شش بخش ، 293 روستا و 18 دهستان، دارای 930 هزار نفر جمعیت است که 60درصد آنها شهری و 40 درصد روستایی هستند.
7286 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.