به گزارش ایرنا سید محمد احمدی روز پنجشنبه در حاشیه جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان گیلان در لنگرود در جمع خبرنگاران افزود: این مبلغ هم در سطح شهرستانی و هم بانک های عامل توزیع شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 10 درصد افزایش نشان می دهد.
وی اظهار داشت: کسانی که نیاز به این تسهیلات دارند می توانند به سایت بهینه یاب مراجعه، ثبت نام و از طریق بانک های عامل نسبت به دریافت این تسهیلات اقدام کنند.
احمدی اضافه کرد: همچنین نزدیک به 400میلیارد تومان تسهیلات روستایی به استان اختصاص داده شده که سهم اول آن 200 میلیارد تومان است که حدود 180میلیارد تومان آن توسط چهار بانک عامل براساس سازو کارهای تعریف شده، پرداخت و حدود 90درصد از این تسهیلات در کل استان هم توزیع شهرستانی و هم بین بانک های عامل توزیع شده است .
احمدی خاطرنشان کرد: انتظار داریم حدود دو هزار فرصت شغلی با پرداخت این تسهیلات در گیلان ایجاد شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه استاندار گیلان گفت: براساس سیاست های جدید در استان جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید هفته ای دو بار با حضور مدیران کل دستگاه های اجرایی و روسای بانک ها در شهرستان ها تشکیل می شود.
به گفته احمدی ، صنایعی که دارای مشکلات بانکی و سایر موارد هستند، در این جلسات فراخوان می شوند و مشکلات آنها از نزدیک بررسی و براساس اختیارات شهرستانی و ملی مسایل تصویب و نسبت به رفع آنها اقدام می شود.
وی یادآورشد: امروز در جلسه شهرستان لنگرود 10 واحد صنعتی مشکلات خود نظیر مشکلات مالیاتی ، بیمه ای و بانکی را مطرح کردند و تصمیمات در باره آنها اتخاذ شد و امیدواریم با تداوم این جلسات حداقل ها را برای صنایع استان گیلان فراهم و نسبت به امور آنها تسهیلگری و موانع موجود را برطرف کنیم .
سیدرضا جوادپور فرماندار لنگرود نیز بیان داشت: در شهرستان در مجموع ۹۱۷واحد صنعتی وجود دارد که ۵۴۲ واحد فعال هستند و دوهزار و 352نفر در واحدها بیمه هستند.
وی خاطرنشان کرد: در این شهرستان ۳۰ واحد چایسازی با ۹ هزار کشاورز چایکار و سطح زیر کشت چایکاری شش هزار و ۴۳۹هکتار وجود دارد؛ ۵۷۹ واحد صنعتی کشاورزی نیز با یک هزارو 462نفر اشتغال وجود دارد که ۳۷۱ واحد آن فعال هستند.
جوادپور افزود:در حوزه اشتغال روستایی و عشایری شهرستان لنگرود نیز تاکنون ۲۵میلیاردتومان پرداختی (۶۸درصد) داشته ایم در حالی که اعتبارات آن ۱۵میلیارد بوده و در پایان سال این پرداختی ها به ۳۲میلیارد افزایش می یابد.
شهرستان لنگرود با بیش از 140 هزار نفر جمعیت دارای سه بخش مرکزی ، کومله و بخش اطاقور و پنج شهر است و در 60 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان قراردارد.
6029/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.