به گزارش خبرنگار ایرنا، دبیر جشنواره ملی جی کاپ روز یکشنبه در نشست خبری در خصوص برگزاری این رقابت ها در رشت اظهار داشت: این دوره از مسابقات از نهم اسفند ماه جاری به میزبانی استان گیلان و در مجموعه ورزشی یادگار امام رشت آغاز می شود.
سیدعلیرضا رزوان افزود: این رقابت ها در سه لیگ برگزار می شود که نفرات و تیم های حاضر در لیگ های ربات جنگجو دانش آموزی ، ربات فوتبالیست دانش آموزی و ربات مسیریاب با هم به رقابت خواهند پرداخت که بر این اساس تاکنون 183 تیم از سراسر کشور برای حضور در این رقابت ها اعلام آمادگی کرده اند.
وی ادامه داد: علاوه بر برگزاری چهارمین دوره جشنواره ملی مسابقات جی کاپ، اولین دوره جشنواره جی آپ نیز هم زمان با این رقابت ها در رشت برگزار خواهد شد و ما شاهد برگزاری دو جشنواره به صورت همزمان خواهیم بود.
وی اضافه کرد: با توجه به اینکه استان گیلان به عنوان دبیرخانه کارآفرینی کشور انتخاب شده، انتظار داریم که رسانه ها نگاه ویژه ای به این دبیرخانه و همچنین چهارمین جشنواره جی کاپ و اولین جشنواره جی آپ داشته باشند.
معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش استان گیلان نیز در این جلسه اظهار داشت: چهارمین جشنواره ملی جی کاپ و اولین جشنواره ملی جی آپ به مدت دو روز و با حضور دکتر تندگویان معاون وزارت ورزش و جوانان در رشت برگزار خواهد شد.
هاشم اسماعیلی افزود: با توجه به اینکه وزارت ورزش از سال جاری تصمییم گرفته تا دبیرخانه هایی را در استان های کشور راه اندازی کند، تاکنون دو دبیرخانه در سطح کشور شروع به کار کرده اند که یکی از آنان دبیرخانه کارآفرینی است که در گیلان راه اندازی شده است.
وی در ادامه به برگزاری اولین دوره جشنواره جی آپ اشاره و بیان کرد: این طرح از سال 98 یک طرح ملی خواهد بود که به عنوان یک طرح ملی در وزارت ورزش تصویب شده و امیدواریم که این طرح بازدهی مناسبی داشته باشد چون می توان با گسترش این طرح، اشتغال و کارآفرینی ایجاد کرد.
اسماعیلی به حوزه کارآفرینی در بخش جوانان نیز اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه حوزه کارآفرینی در بخش جوانان نوپا است باید بیشتر حمات شود و نیاز است که جوانان ما با این مقوله آشنایی بیشتری داشته باشند و ما نیز باید فصایی را ایجاد کنیم که شغل به اندازه کافی برای جوانان ایجاد شود.
معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش استان گیلان اضافه کرد: همچنین طبق تفاهم نامه با صندوق کارآفرینی امید ، تا سقف یک میلیارد ریال با کارمزد چهاردرصد به کارآفرینان وام اهداء می شود که از این مقدار 80 درصد در حوزه جوانان و 20 درصد در حوزه ورزش خواهد بود.
7285 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.