به گزارش خبرنگار ایرنا فرماندار آستارا روز شنبه در این بازدیدها بر اجرای طرح های هادی برای توسعه زیرساخت ها در روستاها با پیگیری بنیاد مسکن و دستگاه های متولی تاکید کرد.
حسن رستم زاد افزود: بسیاری از روستاها در حوزه راه و آب شرب مشکل دارند و زیرسازی و تسطیح مسیرهای خاکی و به روزرسانی سیستم آبرسانی، در دستور کار اداره های مربوطه قرار گیرد.
وی گفت: روستای کوته کومه لوندویل در مسیر بلندترین آبشار، مورد توجه گردشگران است و باید اجرای طرح های بوم گردی و تامین راه مناسب آن مورد توجه قرار گیرد.
وی بیان کرد: برخی روستاها نظیر میه کومه از نبود روشنایی رنج می برند و اداره های برق و منابع طبیعی با در نظر گرفتن قوانین، به نصب تیربرق و راه اندازی سیستم روشنایی اقدام کنند.
رستم زاد گفت: برخی مشکلات در سطح کلان پیگیری می شود و خوشبختانه مسئولان کشوری قول های مساعدی داده اند و تا پایان امسال، از تمام روستاها به صورت میدانی بازدید خواهد شد.
فرماندار آستارا ادامه داد: برای جلوگیری از مهاجرت روستائیان باید واحدهای تولیدی و فضاهای ورزشی ایجاد شود و ساخت سالن و خانه های ورزش در تعدادی از روستاهای بخش لوندویل پیگیری می شود.
احمد قدیمی بخشدار لوندویل هم بیان کرد: این بخش با دو دهستان دارای 23 هزار و 300 نفر جمعیت است و با اختصاص اعتبار و پرداخت بدهی دهیاری ها، زمینه عمران بیشتر روستاها فراهم خواهد شد.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در بخش های مرکزی و لوندویل و 62 روستا در غرب استان گیلان واقع است.
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.