به گزارش خبرنگار ایرنا ، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آستانه اشرفیه غروب دوشنبه در آیین بهره برداری از یک طرح کشاورزی گفت: این گلخانه هیدروپونیک ( کشت بدون خاک) در زمینی به مساحت یک هزار و 350 مترمربع احداث شده است.
حمیدرضا سلیمانی با اشاره به اینکه برای احداث این گلخانه حدود 10 میلیارد ریال هزینه شده، اظهار داشت: شش میلیارد ریال از هزینه اجرای این طرح توسط بخش خصوصی تامین شده و مابقی اعتبار مورد نیاز نیز از طریق تسهیلات بانکی به سرمایه گذار پرداخت می شود.
به گفته سلیمانی، کشت هیدروپونیک یا آب کشت شیوه کشت بدون خاک است که در آن متخصصان نیازهای غذایی گیاه را اندازه گیری کرده و بجای خاک با استفاده از آبی که به گیاه داده می شود، با افزودن عناصر ماکرو و میکرو و نگه داشتن گیاه توسط مواد نگهدارنده بی اثر مانند پرلیت، نیاز به خاک توسط گیاه را منتفی می کنند.
بر اساس گزارش دیگری از خبرنگار ایرنا ، به مناسبت هفته دولت آسفالت پنج کیلومتر راه روستایی منطقه لسکوکلایه بخش بندرکیاشهر نیز به بهره برداری رسید.
رئیس بنیاد مسکن شهرستان آستانه اشرفیه گفت: برای اجرای عملیات زیرسازی و آسفالت این راه روستایی شش میلیارد و 500 میلیون ریال از محل اعتبارات استانی هزینه شده است.
علیرضا فلاح علیپور با اشاره به اینکه برای اجرای عملیات آسفالت این راه روستایی حدود 17 هزار مترمربع زیرسازی شده، تصریح کرد: آسفالت این راه با توجه به اختصاص قیر رایگان به انجام رسیده است.
عملیات احداث 330 متر خط 20 کیلوولت هوایی و نصب ترانس برق در روستای انبارسر بخش بندرکیاشهر نیز در هفته دولت امسال به بهره برداری رسید.
رئیس اداره برق بندرکیاشهر اظهار داشت: از هفته دولت سال گذشته تا هفته دولت امسال، حدود 35 میلیارد ریال در جهت اجرای طرح های مختلف برق رسانی همچون اصلاح شبکه ها ، اصلاح و احداث شبکه های روشنایی معابر ، احداث پست های توزیع برق ، احداث شبکه های برق رسانی و ... در این بخش هزینه شده است.
یاسر برزویی نژاد افزود: طی دو ماه گذشته، 14 میلیارد و 500 میلیون ریال نیز در جهت توسعه و اصلاح شبکه های برق رسانی در بندرکیاشهر هزینه شد.
22 هزار مشترک تحت پوشش اداره برق بندرکیاشهر هستند.
شهرستان آستانه اشرفیه با 2 بخش مرکزی و بندرکیاشهر و 105 روستا ، در 35 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.
7287 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.