پارسافر روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا با بیان اینکه سال گذشته 143 هزار تن در گیلان مرکبات تولید شده بود، ادامه داد: امسال کیفیت مرکبات استان بسیار خوب است.
وی با بیان اینکه لنگرود، رودسر و املش بیشتر سطح زیرکشت باغات مرکبات گیلان را به خود اختصاص داده‌اند، خاطرنشان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌ها تامین مرکبات شب عید امسال با اولویت از مرکبات داخل استان صورت خواهد گرفت.
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: بخشی از مرکبات که کیفیت کمتری دارند، برای آبگیری به کارخانه‌ها برده می‌شوند و مقداری نیز در استان توسط روستاییان در بازارها به فروش می رسند.
وی در ادامه با اشاره به اینکه علاوه بر مرکبات، کیوی گیلان هم کیفیت بسیار خوبی داشت و میزان تولید دقیق آن در حال بررسی است، گفت: پیش‌بینی می‌کنیم امسال 175 هزار تن کیوی در گیلان تولید شده باشد.
پارسافر وضعیت صادرات کیوی گیلان به کشورهای حاشیه خزر را بسیار مناسب عنوان کرد و گفت: در حال حاضر کیوی‌کاران استان در حال تغذیه و هرس باغات هستند تا سال آینده شاهد افزایش تولید کمی و کیفی کیوی استان باشیم.
گیلان دارای 11 هزار هکتار باغ مرکبات و 28 هزار باغدار است و شهرستان های رودسر، املش و لنگرود بیشترین باغ‌های مرکبات گیلان را دارند؛ پرتقال، نارنگی، لیمو، نارنج و بالنگ از مهمترین مرکبات تولیدی باغداران گیلانی است.
7296/2007/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.